خودرویی که توسط مغز انسان کنترل می شود!

شرکت خودروسازی مک لارن به تازگی نوعی خودروی مفهومی جدید با نام "MP4-X" تولید کرده است که می‌تواند مستقیماً توسط مغز انسان کنترل شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این خودوری مفهومی ترکیبی از سرعت و هیجان بوده و از تکنولوژی انرژی هیبریدی بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های خودروی MP4-X می‌توان به فناوری فرمان محصور " enclosed" آن اشاره کرد که ایمنی رانندگان را افزایش می‌دهد. این خودرو به جای استفاده از فرمان خودروهای معمولی، توسط سیگنال‌های مغز راننده و هولوگرام کنترل می‌شود. تکنولوژی به کار رفته برای ساخت این خودرو واقعی است، اما استفاده از آن در آینده دور امکان‌پذیر است.

در ساخت این خودرو از تازه‌ترین تکنولوژی‌های روز شرکت مک لارن استفاده شده  و طراحی آن نیز با توجه به پیشرفت‌های خودروهای اسپرت صورت گرفته است. برای مثال این خودرو مجهز به سایبان‌های محافظتی مخصوص برای رانندگان بوده و در کنار برخورداری از تکنولوژی‌های پیشرفته، سرعت و هیجان در طراحی آن نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

در اوایل سال جاری محققان نشان دادند که چگونه با استفاده از امواج مغزی و توسط نرم افزار رابط کاربری مغز (BCI) می‌توان هواپیما را کنترل کرد. این تکنولوژی جدیدی است که شرکت مک لارن برای ساخت خودروی مفهومی جدید از آن بهره گرفته است.

کنترل و هدایت خودروی جدید تنها توسط مغز افراد امکان‌پذیر است و شرکت مک لارن، خودوری مفهومی "Formula One MP4-X" را برای مسابقات اتومبیل‌رانی آینده ابداع کرده است.

جان آلیرت، رئیس بخش برندسازی مک لارن درباره ساخت خودروی جدید گفت: "ما تعدادی از عوامل ترکیبی نظیر هیجان وعملکرد مناسب را با مواردی مانند برخورداری از فرمان اتومبیل محصور (enclosed cockpits) به منظور ارتقاء ایمنی رانندگان و همچنین تکنولوژی‌های نیروی هیبریدی تلفیق کرده‌ایم."

علاوه بر سایبان محافظ، دیگر خصوصیات خودروی ابداعی شامل سنسورهای لاستیک اتومبیل است که قبل از وقوع حادثه خطرناک مانند ترکیدن و یا پنچر شدن تایر به راننده هشدار می‌دهد.  جالب است بدانید که خودروی مسابقه‌ای MP4-X قادر به انتقال اطلاعات بیولوژیکی زنده به تیم ورزشی است و یک خودوری اسپرت قهرمانانه برای طرفداران سرعت و هیجان محسوب می‌شود.

کد خبر 356279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.