احیاء بافت فرسوده شهر اولویت‌بندی شود

یک کارشناس عمران شهری شناسایی ساختمان‌هایی که به لحاظ تاریخی ارزشمند هستند و در بافت‌های تاریخی قرار دارند را امری ضروری دانست و گفت : نخستین گام در احیاء بافت فرسوده شناسایی ساختمان‌های ارزشمند است.

مجید طرفه‌تابان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور احیاء بافت فرسوده شهر لازم است با دید کارشناسی این بافت دسته‌بندی شود و از لحاظ اهمیت، اولویت‌بندی و بازسازی شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از ساختمان‌های موجود در بافت فرسوده یک ارزش ملی تلقی می‌شود، افزود: در بافت‌های تاریخی بسیاری از ساختمان‌ها یک میراث ملی و فرهنگی به حساب می‌آیند که ارزش صرف هرگونه هزینه‌ای برای نوسازی و احیاء آن بافت را دارد، زیرا بسیاری از مواقع این ساختمان‌ها پس از احیاء به مرکزی جذاب برای بازدید توریست و کسب درآمد برای شهر تبدیل می‌شود.

این کارشناس عمران شهری گفت: بدون شک فعالیت دفاتر تسهیل‌کننده در اجرایی کردن پروژه‌های احیاء بافت فرسوده تأثیرگذار است و می‌توان با جرأت گفت شهرداری نهادی دلسوز برای بازآفرینی این بافت‌ها به شمار می رود، اما تنها کمبود بودجه در بعضی مواقع دست این نهاد را می‌بندد.

طرفه‌تابان خاطرنشان کرد: در دفاتر تسهیل‌کننده به نوعی مردم و شهرداری‌ها مورد تعامل مستمر قرار می‌گیرند، زمانی که مردم خیال‌شان از بابت عملکرد شهرداری راحت می‌شود تمایل بیشتری جهت مشارکت و سرمایه‌گذاری از خود نشان می‌دهند.

کد خبر 356276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.