۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
دستگیری ۴۶۰ قاچاقچی در شهرضا

شهرضا – دادستان عمومی و انقلاب شهرضا از دستگیری ۴۶۰ نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در این شهرستان خبر داد و گفت: پرونده کیفری بیش از ۴۰۰ نفر از این افراد، پس از صدور صدور کیفرخواست، به دادگاه ارجاع شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمد محسنی اژیه عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای هماهنگی مبازه با مواد مخدر این شهرستان، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر آزار و قتل کودکی در یکی از شهرستان‌های استان، اظهار کرد: لازم است برای کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد والدین و تأثیرات منفی آن بر کودکان، تدابیر ویژه‌ای اتخاذ و اجرا شود.

وی با اشاره به نوسانات بهای ارز و انتشار اخبار مختلف اقتصادی در ماه‌های اخیر، ادامه داد: بین افزایش افسردگی و افزایش مصرف انواع مواد مخدر رابطه مستقیم وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۱۵ مورد دستور قضایی از سوی مقامات قضایی این شهرستان صادر شده است، تصریح کرد: این دستورات منجر به تشکیل ۳۷۵ کلاسه پرونده قضایی شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش یافته است.

محسنی اژیه اضافه کرد: در همین مدت بیش از دو تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان کشف و ۶۰ دستگاه خودرو حمل مواد مخدر توقیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۶۰ نفر از سوداگران مرگ در شهرستان دستگیر و پرونده کیفری بیش از ۴۰۰ نفر از آنان، پس از صدور کیفرخواست، به دادگاه ارسال شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا تأکید کرد: جرایم ناشی از حمل، تولید و توزیع مواد مخدر به تشکیل و رسیدگی کیفری محدود نمی‌شود و بسیاری از آن‌ها به دلیل بروز اختلافات خانوادگی و حقوقی، منجر به طرح دعاوی در محاکم حقوقی نیز می‌شود.

محسنی اژیه اظهار کرد: مقابله با معضل اعتیاد و مواد مخدر، نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم نهاد قانونی است، زیرا یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه موفق باشد.

کد خبر 356275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.