۶۰۰ هزار جنین در اصفهان فریز شده اند

رییس انجمن زنان و مامایی استان اصفهان گفت: ۶۰۰ هزار خانواده اصفهانی جنین خود را فریز کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی احمدی ظهر امروز  (چهارشنبه) در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت بانوان برگزار شد با اشاره به اهمیت سلامت جسمانی، روحی و روانی زنان اظهار کرد: یک خانم از دوران کودکی و بلوغ و بارداری و دوران یائسگی با مسایل و مشکلاتی رو به رو است که پرداختن به این مسایل بسیار حایز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه تغذیه سالم بانوان در دوران بارداری بسیار مهم است و باید از غذاهای ارگانیک در این دوران استفاده شود، افزود: امروزه بسیاری از غذاهای مصرف خانوار ارگانیک نیست و اغلب در مکان هایی که محل پسماند گیاهان است تولید می شوند و اثرات مصرف این غذاها به صورت طولانی مدت در بدن باقی خواهد ماند.

رییس انجمن زنان و مامایی استان اصفهان با بیان اینکه در دوران بارداری ورزش کردن امری ضروری است، اضافه کرد: ایجاد زیرساخت های ورزش بانوان در شهرها و روستاها باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا بانوان بتوانند با انجام ورزش های مناسب بارداری طبیعی داشته باشند.

وی به آمار بالای سزارین در ایران اشاره کرد و گفت: افزایش این آمار علل مختلفی دارد و راهنمایی صحیح برای آموزش خانم‌های باردار می‌تواند آمار سزارین را پایین آورده و به استانداردهای بین المللی برساند.

احمدی با تاکید بر اینکه بسیاری از زنان باردار هنوز اطلاعات کافی درخصوص  نگهداری از یک نوزاد تازه به دنیا آمده را ندارند، افزود: لزوم آگاه‌سازی بانوان در این بخش حایز اهمیت است و نوع نگهداری فرزند، شیر دهی، نوع غذا و خوردن ویتامین‌ها در دوران شیردهی و انجام واکسیناسیون از وظایف مادر نوزاد است که همراه با آموزش صحیح بزرگ کردن کودک انجام می شود.

وی با بیان اینکه مرخصی در نظر گرفته برای زنان پس از زایمان نیز مناسب نیست، ادامه داد: در بسیاری از کشورها بعد از زایمان مرخصی یک ساله به بانوان داده  می شود و با کمک به او سعی  شده  تا مادر از نظر روحی و روانی بتواند به نوزاد در مرحله رشدش کمک کند.

 رییس انجمن زنان و مامایی استان اصفهان ادامه داد: بسیاری از سوالات قبل و بعد از سن بلوغ برای دختران مطرح می شود  که  پاسخگویی به آنها از سوی افراد آموزش دیده بسیار مهم است. متاسفانه بسیاری از دختران از اتفاقات دوران بلوغ بی اطلاع هستند  و آموزش به وسیله مادر و استفاده از کتاب  های آموزشی برای دختران در این زمینه نیز  کمک کننده است.

وی با تاکید بر اینکه اکنون با بالا رفتن سن ازدواج در ایران با رشد منفی جمعیت رو به رو هستیم، افزود: باید آگاهی های لازم به دختران در دوران بلوغ و بارداری به آنها ارایه شود. در نظر گرفتن سن بارداری و تسهیل روند ازدواج جوانان در سنین پایین تر بار مشکلات خانواده و جامعه را کاهش داده و موجب به دنیا آمدن فرزندان سالمی برای آنها می شود.

احمدی یادآور شد: راهنمایی مسایل ازدواج، ایجاد کلاس‌های مشاوره برای ازدواج‌های صحیح و راهکارهایی برای دسترسی جوانان به این کلاس‌ها موجب انتخاب صحیح جوانان در  ازدواج شان می‌شود.

وی با اشاره به دوران باروری زنان خاطر نشان کرد: دوران باروری زنان از ۱۸ تا ۴۲ سالگی است و این دوران پر مشقت بوده و زنان با مشکلاتی رو به رو هستند؛ استفاده از روش‌های صحیح در این دوران عوارض آن را کمتر می کند.

رییس انجمن زنان و مامایی استان اصفهان با اشاره به روش‌های فریز جنین اظهار کرد: فریز جنین سه روزه و پنج روزه به دو روش انجام می شود. اکنون در اصفهان ۶۰۰ هزار جنین فریز داریم که از خانواده های متفاوتی هستند و معمولا  فریز جنین در مادران سنین زیر ۴۰ سال انجام می شود. 

کد خبر 356265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.