مشکل حمل ونقل داخلی در ایام اربعین راه‌حلی ندارد

رییس اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی حمل و نقل مسافر با اعلام عذر خواهی از مسافرانی که در این ایام قصد سفر بین شهرهای کشور دارند، گفت: این مشکل مقطعی است و در حال حاضر راهی برای حل آن در نظر گرفته نشده است.

احمدرضا عامری در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه از اول آبان ماه پیش فروش بلیت‌های اربعین شروع و تا تاریخ سیزدهم این ماه ادامه می‌یابد، اظهار کرد: در این مدت سفرهای داخلی با مشکل رو به می شود چرا که در سال گذشته  حدود ۷۳ هزار سرویس برای اعزام به مرزها انجام شد و از ۱۶هزار و۵۰۰ دستگاه اتوبوس موجود در ناوگان حمل ونقل مسافربری کشور نزدیک به ۱۲هزار دستگاه اتوبوس برای سرویس دهی در این ایام استفاده شد.

وی با عذرخواهی از مسافران سفرهای داخلی و بین شهری که در این مدت با مشکل حمل و نقل و کمبود اتوبوس مواجه می‌شوند، افزود: بار عمده حمل و نقل زائران اربعین  برعهده اتوبوس‌ها است بنابراین شهروندان بهتر است برای جابجایی از سواری‌ها و مینی بوس‌ها استفاده کنند.

رییس اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی حمل و نقل مسافر با تأکید براینکه این مشکل مقطعی واجتناب ناپذیر است، گفت: در این ایام با تعداد زیادی از هموطنان عازم عتبات عالیات کشور عراق مواجه هستیم، اولویت اول سفرها در این ایام نیز با این مسافران است بنابراین دانشجویان و دیگر افرادی که در این مدت قصد سفر دارند باید از سواری‌ها ومینی بوس‌ها استفاده کنند.

عامری اظهار کرد: اگر در شرایط اقتصادی خوبی قرار داشتیم، تعدادی دستگاه اتوبوس ویژه این ایام خریداری می شد اما اکنون ظرفیت ناوگان حمل و نقل کشور مقدار مشخصی است اگر تعداد ناوگان را افزایش دهیم، در طول سال با مازاد ناوگان مواجه خواهیم شد کمااینکه در شرایط عادی نیز با کمبود مسافر مواجه هستیم.

قیمت بلیت اتوبوس های بین شهری از سال ۹۶ تاکنون تغییری نکرده است

رئیس اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی حمل و نقل مسافر با بیان اینکه قیمت بلیت های اتوبوس برای اعزام به عتبات عالیات بمناسبت اربعین همان نرخ پارسال است، گفت: البته به طور کلی نیز به رغم افزایش قیمت‌ها در حوزه ماشین‌های سنگین، حمل و نقل و وضعیت اقتصادی کشور، قیمت بلیت های اتوبوس از سال ۹۶ تا کنون تغییری نداشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مشتری های ما قشر آسیب پذیر جامعه هستند و اگر حداقل افزایش قیمتی هم باشد این افراد با مشکل رو به رو می‌شوند،  بیان کرد : حمل ونقل مسافر از سال ۹۶ تا کنون افزایش قیمت نداشته و تفاوت قیمت‌ها به دلیل تفاوت نوع اتوبوس‌ها و تفاوت در تعداد صندلی‌هاست.

کد خبر 356253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.