۹۳ نفر اصفهانی از ابتدای امسال دچار گازگرفتگی شدند

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۳ نفر در استان اصفهان بر اثر استنشاق گاز سمی منوکسیدکربن دچار مسمومیت شدند و تعداد ۳ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایمنا، غفور راستین اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹۳ نفر بر اثر مسمومیت با CO راهی بیمارستان شدند و ۳ نفر جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در سال ۹۶ نیز تعداد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن ۲۴۲ مورد بود که ۴۶ درصد از این موارد زنان و ۴۴ درصد مردان بودند؛ از مجموع این مسمومیت‌ها ۱۰ درصد مربوط به کودکان بوده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته ۲۳ نفر بر اثر CO جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: از مجموع مسموم‌شدگان با گاز منوکسیدکربن ۲۰۸ نفر پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل و ۱۱ نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

دکتر راستین خاطرنشان کرد: بیشترین موارد مسمومیت با منوکسیدکربن به علت نقص در لوله بخاری، نصب آبگرمکن در حمام، استفاده از ذغال برای گرم کردن محیط و استفاده از گاز پیک‌نیک در خودرو و چادر مسافرتی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه حتما قبل از نصب بخاری و وسایل گرمایشی از باز بودن مسیر دودکش و لوله‌های بخاری مطمئن شوید، تاکید کرد: در صورتی‌که در فضای بسته دچار علایم سردرد، سرگیجه و تهوع شُدید به سرعت از محل خارج شده و در هوای آزاد تنفس کنید؛ چنانچه علائم شما بهبود یافت، بی‌شک در معرض مسمومیت با CO بوده‌اید.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان یادآور شد: در صورت مواجهه با بیمار دچار مسمومیت با منوکسیدکربن، ابتدا او را از محل خارج کرده یا در و پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه وارد اتاق شود؛ سپس با شماره ۱۱۵ تماس بگیرید. 

کد خبر 356235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.