نبود طرح جامع شهری، مهمترین چالش توسعه زرین شهر

لنجان-رییس شورای اسلامی زرین شهر گفت:طرح جامع شهری در کنار یکپارچه بودن باید به گونه‌ای به نگارش درآید که در آن مشکلات شهر دیده شده و برای تک تک معضلات نیز راهکار ارایه شده باشد، اما طرح جامع زرین شهر همچنان پس از گذشت شش سال به واسطه برخی موضوعات بر روی زمین مانده و به تصویب نرسیده است.

 سعید نادی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر در خصوص پرداخت بدهی‌های شهرداری این شهر، اظهار کرد: شهردار زرین شهر در دوره پنجم در حالی سکان شهرداری را در دست گرفت که میزان بدهی‌های شهرداری زرین شهر در زمان تغییر مدیریت حدود ۴۰ میلیارد تومان ثبت و سند شده بود.

وی افزود: بدهی‌های شهرداری زرین شهر طی سال های گذشته انباشته شده بود و از این میزان بدهی ۱۵ میلیارد تومان بدهی جاری شامل مطالبات پرسنلی، مطالبات بیمه تأمین اجتماعی، مالیات، رفاهیات و... و ۲۵ میلیارد تومان بدهی های عمرانی شامل بدهی به پیمانکارن پروژه های شهرداری بود.

رییس شورای اسلامی زرین شهر پرداخت به موقع حقوق پرسنل و پرداخت حجم قابل توجهی از بدهی‌های معوقه شهرداری این شهر را از اقدامات ارزشمند مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: سال گذشته حدود چهار ماه حقوق پرسنل و حق بیمه تأمین اجتماعی آنها پرداخت نشده بود و این مسئله خود چالش های متعدد را برای پرسنل به همراه داشت، بر همین اساس شهرداری بر آن شد به سمت مدیریت صرفه‌جویانه و کسب درآمدهای پایدار حرکت کند.

نادی‌زاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرداری زرین شهر طی ۱۱ ماه موفق شد ۱۸ میلیارد تومان از بدهی‌های خود را پرداخت کرده و از لحاظ پرداخت هزینه‌های پرسنلی نیز در بین پنج شهرداری برتر استان اصفهان قرار گیرد.

وی ادامه داد: مابقی بدهی‌های شهرداری زرین شهر نیز در آینده‌ای نزدیک پرداخت خواهد شد.

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی

نادی زاده اضافه کرد: یکی دیگر از سیاست های مدیریت شهری زرین شهر در دوره پنجم اتمام پروژه‌های بزرگ و نیمه‌تمام شهرداری با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بود و بر همین اساس با تغییر رویه به سمت تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام گام برداشته شد.

وی عنوان کرد: اجرای برخی از پروژه های شهرداری زرین شهر به دلایل مختلف به حدی طول کشیده که برخی معتقدند به دلیل مسائل سیاسی این پروژه‌ها متوقف شده و از سوی دیگر تکمیل طرح ها به یکی از مطالبات مردمی مبدل شده است؛ به همین علت رفع چالش های این پروژه ها مورد توجه قرار گرفت.

رییس شورای اسلامی زرین شهر رفع مشکلات پیش روی پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر را افتخاری برای شهرداری این شهر دانست و خاطرنشان کرد: پروژه شهرک حمل‌ و نقل کالای زرین شهر یکی از پروژه‌های مهم مشارکتی شهرداری زرین شهر به شمار می‌آید که به دلایل مختلف متوقف شده بود، با پیگیری های متعدد و برگزاری جلسات کارشناسانه پس گذشت ۱۵ سال از عمر آن مشکلات این پروژه مرتفع و مجدداً به مرحله اجرا رسید و در آینده نزدیک چرخ کامیون‌ها در این شهرک به حرکت در خواهد آمد.

نادی زاده با بیان اینکه شهر زیبای زرین شهر یادگار مدیریت شهری برای نسل امروز و آینده بوده، که توسط تک تک  کارکنان شهرداری ساخته شده است، گفت: تعهد، وجدان کاری و انجام کار جهادی پرسنل شهرداری زرین شهر دستاوردهای ارزشمندی برای شهر و شهرداری به همراه داشته، چراکه کارکنان این مجموعه همواره با روی گشاده پذیرای شهروندان بوده‌اند و به خوبی دریافته‌اند که شهرداری محل مراجعه مردم است و هرچه کارکنان برخورد بهتری با مردم داشته باشند رضایت‌مندی و رغبت مردم برای مشارکت در اداره شهر افزایش می‌یابد.

نبود طرح جامع شهری چالش مهم توسعه زرین شهر

وی با ابراز گلایه از تصویب طرح جامع زرین شهر، گفت: طرح جامع شهری در کنار یکپارچه بودن باید به گونه ای به نگارش درآید که درآن مشکلات شهر دیده شده و برای تک تک معضلات نیز راهکار ارائه شده باشد، اما طرح جامع زرین شهر همچنان پس از گذشت شش سال به واسطه برخی موضوعات بر روی زمین مانده و به تصویب نرسیده است.

رییس شورای شهر زرین شهر یادآور شد: شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر در دوره پنجم با قدرت به دنبال تصویب طرح جامع این شهر بوده، زیرا با تصویب این طرح سندی برای توسعه زرین شهر نگاشته می‌شود و به دلیل راهبردهای ارائه شده در زمینه منطقه‌بندی، کاربری اراضی، حمل و نقل و ترافیک و ... مشکلات متعدد زرین شهر مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز رشد شهرستان لنجان با همکاری دانشگاه پیام نور و شهرداری زرین شهر اظهارکرد: مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری کمک شایانی به تجاری سازی طرح‌های صاحبان ایده می‌کند؛ با توجه به مشاوره‌های مناسب و پشتیبانی‌هایی که در این مراکز از صاحبان ایده و کارآفرینان انجام می‌گیرد، زمینه بازاریابی محصولات آنها نیز به خوبی فراهم خواهد شد.

نادی‌زاده با بیان اینکه مرکز رشد و فناوری شهرستان لنجان در آینده نزدیک به پارک علم و فناوری زرین شهر تبدیل خواهد شد، افزود: در مرکز رشد شهرستان لنجان به دنبال آن هستیم تا با سرعت هرچه بیشتر هفت هسته علمی در این مرکز فعال شود تا این هسته‌های علمی بتوانند در شهرک استانداردهای لازم را کسب و تأمین کنند و بلافاصله وارد فاز دوم مرکز رشد شده و راه اندازی پارک فناوری آغاز شود.

شوراهای اسلامی شهر  جولانگاه افراد سیاسی و فرصت طلب نیست

رییس شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه بی شک شورایی مقتدر و پاسخگو است که از جریانات سیاسی دوری کرده و دچار سیاست زدگی نشود، ادامه داد: تا زمانی که اعتبار شورای شهر احیاء نشود توسعه همه جانبه شهرها نیز محقق نمی شود چراکه مدیریت شهری زمانی می‌تواند موفق عمل کنند که دستگاه های مختلف با شهرداری و شورای اسلامی شهر همگونی و وحدت رویه داشته باشند اما این مسئله از سوی برخی مدیران ادارات در شهرستان لنجان به دست فراموشی سپرده شده است.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی زرین شهر در دوره پنجم به دنبال تعامل سازنده با مردم، دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی بوده و از شهردار نیز درخواست داشته‌ایم ارتباط شهرداری با مردم و ادارات تقویت شود تا با تعامل شاهد رفع مسایل و مشکلات پیش روی مردم و مدیریت شهری باشیم.

نادی زاده عنوان کرد: یکی دیگر چالش های پیش روی شورای اسلامی زرین شهر نبود مدیریت جامع شهری است که این مهم باعث شده مدیران ادارات و نهادها به شورای اسلامی این شهر پاسخگو نباشند.

برگزاری جشن شصت و یکمین سال تاسیس شهرداری زرین شهر

وی یادآور شد: در شرایط فعلی اگر هر یک از ما در جایگاه خود به وظیفه ای که بر عهده داریم عمل کرده و از سیاسی کاری پرهیز کنیم اوضاع از چیزی که هست بهتر خواهد شد و با توجه به اینکه شهرداری نهادی است که در همه امور با مردم سر و کار دارد نباید درگیر مسایل حاشیه ای و سیاسی کاری شود، چراکه در این صورت عملکرد مطلوبی نخواهد داشت.

نادی زاده در ادامه به تلاش شورای پنجم برای تعامل سازنده با بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: در آبان ماه سال جاری شاهد برگزاری جشن شصت و یکمین سال تأسیس شهرداری زرین شهر خواهیم بود و امیدواریم با مشارکت مردم و دستگاه های مرتبط شاهد اتفاقات خوبی در عرصه مدیریت شهری باشیم.

وی با اشاره به سیاست مدیریت شهری در انجام اقدامات فرهنگی خاطرنشان کرد: طی مدت گذشته از عمر شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر تلاش شده است هر ماه حداقل یک برنامه شاخص فرهنگی در شهر اجرا شود، چراکه معتقد هستیم شهر نیازمند آسایش و آرامش در جسم و روح خود است.

حفظ فضای سبز زرین شهر؛ نیازمند راهبردهای نو و جدید

رییس شورای اسلامی زرین شهر با اشاره به قرار گرفتن زرین شهر در نوار سبز، تصریح کرد: باتوجه به شرایط بحرانی آب که امسال شهرداری با آن مواجه بود، مجبور به کاهش فضای سبز شهر شدیم، به طوری که ۲.۵ هکتار از فضای سبز شهر که شاید تأثیر چندانی در کاهش آلایندگی و حتی جلوه بصری شهر نداشت، کاهش یافت.

وی با بیان اینکه حفظ و نگهداری از فضای سبز در دوران دشوار کم‌آبی یکی از چالش‌های مهم مدیریت شهری زرین شهر است، متذکر شد:در تابستان سختی که از آن عبور کردیم حفظ درختان به‌ویژه درختان چند ده‌ساله زرین شهر مورد توجه شهرداری قرار داشت، اما متاسفانه برخی با تبلیغات منفی تلاش کردند چنین القاء کنند که با خشک شدن ۲.۵ هکتار از فضای سبز شهر، زرین شهر درحال تبدیل شدن به بیابان است که این مسئله بی انصافی در حق مدیریت شهری بود.

نادی زاده تأکید کرد: استفاده پساب بهترین راهکار برون‌رفت از بحران موجود برای تأمین آب فضای سبز بوده که متاسفانه این مهم نیز تا چند سال آینده در زرین شهر محقق نخواهد شد، البته مدیریت شهری به دنبال راهکارهایی برای حفظ فضای سبز بوده چراکه فضای سبز شهر؛ نیازمند راهبردهای نو و جدید است.

کد خبر 356219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.