برگزاری نخستین دوره جشنواره "جایزه جمالزاده"

نخستین دوره جشنواره ملی ادبی "جایزه جمالزاده" در اصفهان برگزار می شود.

محمد معماریان، قائم مقام دبیر جشنواره ملی "جایزه جمالزاده" در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برگزاری این جشنواره اظهار کرد: امسال نخستین دوره برگزاری جشنواره ملی جایزه جمالزاده در کشور است که به نام استاد "محمدعلی جمالزاده" یکی از بزرگ ترین نویسندگان ایران نام گذاری شده است. این جشنواره به بهانه توجه به نویسندگان و خالقان آثار ادبی در اصفهان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این جشنواره شامل دو بخش داستان کوتاه با موضوع های «اصفهان» و «زندگی نگاره های اصفهان» است. در بخش اصفهان ، آثار باید با عناصر مختلف فرهنگی و هنری اصفهان مانند اماکن تاریخی، مذهبی و آداب و رسوم پیوند داشته باشد. همچنین بخش زندگی نگاره های اصفهان نیز شامل روایت های واقعی اتفاق افتاده در اصفهان است و در قالب ناداستان ارایه می شود.

معماریان در خصوص شرایط ارسال آثار به این جشنواره تصریح کرد: نباید آثار در هیچ مجله، کتاب و یا رسانه های مکتوب و فضای مجازی منتشر شده باشد. آثار باید حداقل پنج هزار کلمه باشد. هر نویسنده در هر بخش می تواند با یک اثر شرکت کند. آثار باید تا بیستم آذر ماه در سایت جشنواره به آدرس "www.jamalzadehaward.ir"  بارگذاری شده و فرم ثبت نام نیز تکمیل شود. در این جشنواره همه مراحل به صورت اینترنتی انجام می شود و در پایان جوایز به نفرات برتر اهداء خواهد شد.

قائم مقام دبیر جشنواره ملی جایزه جمالزاده افزود: این جشنواره توسط سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در هفته نخست بهمن ماه سال جاری(۱۳۹۷) برگزار می‌شود. نفرات‌برتر این جشنواره نیز در ۱۵ دی ماه اعلام خواهند شد.

کد خبر 356202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.