ایران آماده تقویت همکاری‌های اقتصادی و سیاسی با اروپا است

رییس جمهوری اعلام کرد که ایران آماده است همکاری های تجاری، اقتصادی و سیاسی خود را با اتحادیه اروپا و از جمله بلژیک بیش از پیش توسعه دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه هنگام دریافت استوارنامه خانم «ورونیک پتی»، سفیر جدید بلژیک در تهران، گفت: روابط ایران و بلژیک روابطی خوب و بسیار دیرینه است و هیچ مانعی در مسیر تقویت و توسعه این روابط نیست.

وی مواضع سیاسی اتحادیه اروپا در قبال برجام را مواضعی محکم خواند و ابراز امیدواری کرد که در زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی و در عمل نیز گام‌های ارزنده و مناسبی از سوی اتحادیه اروپا برداشته شود.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: ما معتقدیم عده‌ای که مخالف روابط عمیق ایران و اتحادیه اروپا هستند، برنامه‌هایی را برای تخریب این روابط خوب، طراحی کرده اند که نباید به آنها اجازه داده شود که این برنامه‌های خود را به پیش ببرند.

رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حوزه‌های اقتصادی و همکاری برای تحکیم برجام و مسایل منطقه‌ای بیش از پیش گسترش یابد.

ورونیک پتی، سفیر جدید بلژیک در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود و ابلاغ سلام گرم پادشاه و نخست وزیر کشورش به حسن روحانی گفت که روابط تهران – بروکسل در همه زمینه‌های مورد علاقه و بویژه اقتصادی بیش از پیش توسعه یافته است و دو کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی، یکصدمین سالگرد برقراری روابط مشترک را جشن خواهند گرفت.

وی برجام را یک موفقیت بزرگ در عرصه بین‌المللی برشمرد و گفت که اتحادیه اروپا و بلژیک همه تلاش‌ها خود را برای حفظ برجام بکار گرفته‌اند.

کد خبر 356182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.