نشستی متفاوت در مسیر پاسخگویی

سومین نشست خبری قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان با خبرنگاران همزمان با گذشت یک سال از فعالیت مدیریت شهری صبح امروز _سه شنبه ۲۴ مهر ماه_ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این نشست خبری که تقریبا سه ساعت به طول انجامید نکات مثبت و بارزی به همراه داشت که از مهم ترین آنها می توان به فضای نقدی اشاره کرد که با تاکید شهردار زمینه آن فراهم شد. این امر رویکرد مثبتی در مسیر پاسخگویی است که امیدواریم در دیگر نشست های خبری استان ادامه یابد. 

آنچه در ذیل می آید بخشی از نکاتی است که در حاشیه جلسه قابل توجه بود و ایمنا به آن پرداخته است:

*نشست خبری شهردار در سالن آمفی تئاتر حکمت واقع در مجموعه فرهنگی، آموزشی باغ غدیر برگزار شد که امروز با حضور خبرنگاران مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت.

* سالن آمفی تئاتر حکمت با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار در عرصه ۴۰۰ مترمربعی و زیربنای ۸۰۰ مترمربع احداث شده است؛ این سالن ظرفیت گنجایش ۲۸۲ نفر را دارد.

* در آغاز نشست، پیکسل‌های آقای عکاس، خانم عکاس، آقای خبرنگار، خانم خبرنگار توسط اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری به رسانه ها اهدا شد.

* نشست با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و نواختن سرود ملی کشورمان آغاز و سپس کلیپی با موضوع «روشنایی های شهر» پخش شد که در آن روایت یکسال همدلی و تحقق بخشی از دغدغه های شهروندان را نشان می داد.

* مرتضی طهرانی معاون مالی و اقتصادی شهردار، ایرج مظفر معاون عمران شهری، بهروز ارباب شیرانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، علیرضا صلواتی معاون حمل و نقل و ترافیک، حسینی‌نیا معاون شهرسازی و معماری و علی راعی مشاور رسانه ای شهردار و ایمان حجتی مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری و رضا اخوان مدیر منطقه 4 شهرداری در این نشست حضور داشتند.

* هر کجا شهردار نیاز به تکمیل آمار و ارقام داشت از معاونان دعوت می کرد که توضیحات تکمیلی را ارائه دهند. 

* با تاکید مدیر کل اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ابتدا پیشکسوتان پشت تریبون آمدند و سپس رسانه های منتقد بیش از بقیه مجال پرسش یافتند.

 *شهردار چندین بار تاکید کرد که سوالات انتقادی پرسیده شود؛ البته وی اذعان داشت که نقد خبرنگاران  باید مستند و همراه با اطلاعات باشد تا موجب تشویش اذهان عمومی نشود. 

* مانند همیشه زاینده رود و چهارباغ از مهم ترین محورهای مطرح شده در این جلسه بود.

* یکی از خبرنگاران در پاسخ صحبت شهردار مبنی بر اینکه " بعضی اقدامات انجام شده، اما فیلمبردار و عکاس همراه خود نمی بریم تا نمایش راه نیندازیم،" گفت: مردم در شرایط فعلی به امید نیاز دارند و باید این اتفاقات را به آن ها گفت تا فضای شادی و امید در شهر حاکم شود.

* نام و یاد حمید محمدی، هنرمند و تهیه کننده سینما که به تازگی بر اثر بیماری سرطان فوت شده است، چندین بار به زبان آورده شد.

* شهردار اصفهان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر حمایت شهرداری از مطبوعات و رسانه ها خطاب به خبرنگاران گفت: بیشتر شما در مجتمع مطبوعاتی مستقر هستید آیا از این مکان راضی هستید و حمایت شده‌اید؟!  پاسخ حاضرین به سوال شهردار مثبت بود.

*شهردار اصفهان از خبرنگار خبرگزاری ایمنا خبرگزاری شهرداری برای پرسیدن سوال انتقادی تشکر کرد و گفت: ایمنا در عین حال که عملکرد شهرداری را منعکس می کند اما سوال انتقادی نیز می پرسد.

* شهردار همچنین خطاب به خبرنگار روزنامه اصفهان زیبا گفت یا وقت سوال خود را به دیگر خبرنگاران بده، یا سوال انتقادی بپرس. وی به شوخی به خبرنگار گفت: اگر سوال انتقادی نپرسی توبیخ می شوی که با خنده حضار همراه بود.

* نوروزی در پاسخ به انتصابات فامیلی در شهرداری از معاونان خود که در ردیف اول نشسته بودند خواست یکی یکی بلند شوند، شهردار آنها را معرفی کرد و مدت زمان سابقه فعالیت آنها در شهرداری را توضیح داد و در پایان گفت: هیچ کدام با من فامیل نیستند.

*در میان جلسه از حمایت شهرداری از اولین دوره جایزه ادبی جمالزاده در حوزه داستان کوتاه تشکر شد.

* یکی از خبرنگاران اشاره کرد که در چند دوره در نشست های خبری شهرداران مختلف شرکت کرده است اما هیچگاه چنین فضای بازی را برای نقد ندیده و با تشکر از شهردار و مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ابراز امیدواری کرد که جسارت خبرنگاران در  دیگر نشست های خبری نیز افزایش یابد.

* ساعت ۱۳ و ۴۰ دقیقه ظهر بود که نشست خبری شهردار به پایان رسید و با توجه به گذشت یک ساعت و چهل قیقه از سقف تعیین شده، مقرر شد اسامی آن دسته از خبرنگارانی که موفق به طرح سؤال خود نشدند در نشست بعدی شهردار، در اولویت قرار گیرند.

*با وجود تاکید مجری مبنی بر پرسش تنها یک سوال از سوی خبرنگاران اما تقریبا همه از زمان خود برای پرسیدن حداقل دو سوال استفاده کردند.

* یکی از خبرنگاران از همکاران رسانه ای خود انتقاد کرد و گفت: ای کاش اخلاق حرفه ای را رعایت و به پرسیدن یک سوال اکتفا می کردیم تا وقت به همه می رسید.

*  در نشست خبری امروز شهردار و روابط عمومی فضای نقد را به وجود آوردند و خبرنگاران نیز از آن استقبال کردند بنابراین امید می رود خود خبرنگاران در نشست های خبری دیگر مسئولان شهری و استانی نیز فضای نقد را باب کنند.

کد خبر 356180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.