کاهش بروکراسی اداری سرمایه‌گذاری در لنجان

لنجان- فرماندار لنجان گفت: با توجه به اینکه بروکراسی اداری موجب کند شدن روند سرمایه گذاری در این شهرستان شده بود در گام نخست با برگزاری جلسات مختلف با ادارات و نهادهای مختلف برای کاستن از بروکراسی اداری و خدمت صادقانه به مردم تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست با مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان اظهار کرد: لنجان، شهرستانی صنعتی با ظرفیت های فراوان است که در گذشته شهرداری‌های آن به دلیل دریافت عوارض آلایندگی از نظر اقتصادی وضعیت مناسبی داشتند، اما در حال حاضر حتی در پرداخت حقوق پرسنل خود نیز با مشکل مواجه هستند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های اجتناب ناپذیر شهری شامل حقوق پرسنل، هزینه های جاری و نگهداشت شهری پروژه های شهری را با مخاطره مواجه کرده است، افزود: متاسفانه همچنان برخی از مسئولان و نهادها مانند گذشته به شهرداری‌های این شهرستان نگاه کرده و لنجان را شهرستانی برخوردار می‌دانند که در واقعیت اینگونه نیست برهمین اساس سعی شده با برگزاری جلسات مختلف به روشنگری پرداخته تا بتوانیم مشکلات پیش روی شهرستان لنجان را مرتفع سازیم.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: یکی از مشکلات مهمی که در حوزه سرمایه گذاری با آن مواجه بودیم بروکراسی زاید و سنگین حاکم بر شهرستان لنجان بود که مانع اجرای بسیاری از پروژه های مهم عمرانی در این شهرستان شده و از مهمترین مشکلات آن به شمار می آمد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بروکراسی اداری موجب کند شدن روند سرمایه گذاری در این شهرستان شده بود در گام نخست با برگزاری جلسات مختلف با ادارات و نهادهای مختلف برای کاستن از بروکراسی اداری و خدمت صادقانه به مردم تلاش کنیم که یکی از آن‌ها، کاستن از بروکراسی اداری در حوزه گردشگری بوده است.

صفرخانو با بیان اینکه در شهرستان لنجان با مشکلات متعددی مواجه هستیم و برهمین اساس انتظار می رود مدیران شهرستان با جرأت و جسارت اقدام کنند و به دنبال آن نباشند که  توپ را در زمین دیگری بیندازند تا بتوانیم بر مشکلات فایق آییم، خاطرنشان کرد:خوشبختانه امروز با وحدت و همدلی به وجود آمده بین ادارات و نهادهای شهرستان لنجان شاهد کاهش چشمگیر بروکراسی اداری هستیم چراکه مدیران این شهرستان خود به این نتیجه دست پیدا کردند که تنها راه برون رفت از مشکلات شهرستان لنجان جذب سرمایه بخش خصوصی است.

وی جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه های مختلف را عاملی مهم برای تداوم رشد اقتصادی شهرها دانست و ادامه داد: امروز جذب سرمایه گذار برای حضور در پروژه های شهری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، چراکه جذب مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه های عمرانی شهرداری ها موجب خواهد شد تا زمان بهره برداری از این پروژه ها کاهش یابد و در نهایت مردم شهرستان لنجان از این طرح ها منتفع شوند.

فرماندار لنجان تصریح کرد: امروز فرصت های سرمایه گذاری در شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان با انجام کارهای کارشناسی شده توسط مدیران شهری تعریف و در قالب پکیج سرمایه گذاری مهیاست، برهمین اساس انتظار می رود سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان، به عنوان سازمان تخصصی، برای تحقق اهداف و طرح‌های مشارکتی در شهرستان همکاری کند.

کد خبر 356179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.