ثبت ۲۳ روز هوای پاک از ابتدای امسال /سامانه ثبت کیفیت هوای اصفهان قطع شد

کارشناس مسئول کیفیت هوا اداره محیط زیست استان اصفهان از ثبت ۲۳ روز هوای پاک در شش ماه نخست سال ۹۷ خبر داد.

محمود مزارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بارش‌های فروردین و اردیبهشت‌ ماه سال جاری در پاک بودن هوا مؤثر بوده است، گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه ۹۷ برای اصفهان ۲۳ روز هوای پاک و ۱۴۸ روز هوای سالم و ۱۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است در حالی که بر اساس آمارها اصفهان شش ماه نخست سال گذشته یک روز هم هوا پاک را تجربه نکرد.  

وی با اشاره به اینکه اصفهان تا پایان اسفندماه ۹۶، ۱۷۳ روز هوای سالم و ۱۱ روز ناسالم برای گروههای حساس و یک روز هوای بسیار ناسالم ثبت شد، افزود: با بررسی و ارزیابی آمارها کیفیت هوا سال گذشته در مقایسه با سال جاری، با توجه به اینکه از کیفیت هوا در شش ماه آینده آماری در دست نداریم ، تعدا روزهای پاک و سالم چندان تفاوت آماری ندارد.

مزارع بیان کرد: فعالیت پالایشگاه‌ها و صنایع فولاد و ذوب آهن در حال حاضر مشکلی ندارد و در حال فعالیت هستند اما در شرایط  خاص و با احتمال وقوع وارونگی هوا ، جلسه کمیته اضطراری آلودگی هوا تشکیل و به آنها برای کاستن حجم فعالیتشان ابلاغ خواهد شد اما در حال حاضر تا اوخر پاییز شرایط وارونگی هوا وجود ندارد.

وی در خصوص اعلام کیفیت هوای امروز گفت : به علت خرابی سیم کارت‌های ای پی ان اینترنت ایستگاه‌های کنترل کیفیت هوا و قطع شدن سامانه اطلاع دقیقی از کیفیت هوای امروز نداریم.

کد خبر 356167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.