افزایش ۲۸ درصدی قیمت کتاب‌های کودک و نوجوان

آمارها حاکی از آن است که کتاب‌های کودک منتشر شده در شش ماه نخست سال جاری، نسبت به کتاب‌های این حوزه در بازه زمانی مشابه سال ۹۶ با کاهش شمارگان ۱۹ درصدی و افزایش قیمت ۲۸ درصدی روبه‌رو بوده‌اند.

اطلاعات به دست‌آمده از آمار نشر در شش ماه نخست سال جاری نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، در مجموع شش‌ هزار و ۶۶۷ کتاب (اعم از چاپ اولی و تجدید چاپی) در حوزه کودک و نوجوان منتشر شده است. این رقم در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال ۹۶ که شش‌ هزار و ۴۶۴ کتاب منتشر شده بود، سه درصد افزایش داشته است.

همچنین آمارها نشان می‌دهد میانگین شمارگان کتاب­‌های کودک و نوجوان ۱۹ درصد کاهش و میانگین قیمت کتاب‌­های این حوزه ۲۸ درصد افزایش داشته است.

در شش ماه نخست سال ۱۳۹۷، تعداد کتاب‌­های تألیفی کودک و نوجوان سه‌ هزار و ۶۳۱ عنوان بوده که نسبت به سال گذشته (سه‌ هزار و ۴۸۴ عنوان) در حدود ۹ درصد افزایش یافته است.

مطابق با این گزارش میانگین شمارگان کتاب‌­های تألیفی کودک و نوجوان در این بازه زمانی نسبت به سال گذشت، ۲۱ درصد کاهش داشته است.

کتاب­‌های ترجمه شده نیز در موضوع کودک و نوجوان در شش ماه نخست سال ۱۳۹۷، تعداد سه‌ هزار و ۳۶ عنوان بوده که نسبت به سال گذشته (به تعداد دو هزار و  ۹۸۰ عنوان) در حدود ۲% افزایش یافته است.

همچنین میانگین شمارگان کتاب‌­های ترجمه شده کودک و نوجوان ۱۷ درصد کاهش داشته است.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

کد خبر 356161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.