نصر اصفهانی: فرهنگ‌سازی و مشارکت‌ مردمی دو رکن اداره ارزان‌ شهر

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فرهنگ سازی و مشارکت های مردمی دو رکن مدیریت شهری اصفهان برای حفظ و ارتقاء کیفیت خدمات شهری و در عین حال به حداقل رساندن هزینه ها است.

علیرضا نصر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ارزان‌تر اداره کردن شهر به معنای کم‌توجهی به امور شهری و کاهش سطح کیفی خدمات نیست، اظهار کرد: دقت عمل، تمرکز  بر امور تخصصی شهرداری، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری پروژه‌های شهرداری می‌تواند به ارزان‌تر اداره شدن شهر منجر شود.

وی با اشاره به مهم بودن آموزش و آگاه‌سازی مردم برای حفظ سرمایه‌های شهری، افزود: حدود ۲۰۰ محله در شهر اصفهان وجود دارد با برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف برای شهروندان این محله‌ها می‌توان در ارتقا سطح فرهنگ شهروندی تأثیر بسزایی داشت.

نصر اصفهانی با تأکید بر تبیین ساز و کار مناسب برای فرهنگ‌سازی در مورد جلوگیری از تخریب اموال عمومی، گفت: فرهنگ‌سازی مهم‌ترین راه حل برای جلوگیری از این اقدام است که هزینه‌های گزافی را به شهرداری تحمیل می‌کند.

وی افزود: تمیز نگه‌داشتن شهر از جمله مسائلی است که حجم زیادی از بودجه شهرداری را به خود اختصاص می‌دهد بنابراین با فرهنگ‌سازی به منظور اصلاح رفتارهای افراد برای تمیز نگه داشتن شهر و محل زندگی خود در ارزان‌تر اداره شدن بسیار مؤثر است.

نصر اصفهانی ادامه داد: شهروندان باید آسیب به اموال شهرداری را آسیب به جامعه و خودشان تلقی کنند، در صورتی که این اتفاق رخ دهد، هزینه‌های مدیریت شهری به شدت کاهش می‌یابد، به عنوان مثال مردم شهر باید خود را در قبال وسایل  حمل و نقل عمومی مسئول ببینند تا این وسایل کمترین آسیب را متحمل شده و بتوانیم در مورد تعمیر و بازسازی آن‌ها صرفه‌جویی کنیم.

نایب رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به پیشرفت روزانه تکنولوژی و فناوری در جهان خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری‌های نوین و نیروی کار متخصص و دلسوز می‌تواند هزینه پروژه‌های شهری را تقریباً نصف و از انجام مجدد یک فعالیت جلوگیری کند.

نصر اصفهانی درباره اقدامات شهرداران قبلی اصفهان برای اداره ارزان شهر، گفت: اقداماتی که اکنون برای شهرداری قابل انجام است، برای دوره‌های قبلی مدیریت شهری نیز قابل بررسی و اجرا بود، اما شاید امکانات موجود امروز  در دوره شهرداران قبلی برای اداره ارزان شهر فراهم نبوده و این وظیفه شورای شهر است تا با مساعدت در این امر، شهرداری را در این مسیر همراهی کند.

وی تصریح کرد: البته رسیدن به این هدف مهم و والا یعنی حداقل کردن هزینه د ر حالیکه کیفیت خدمات افزایش یابد نیاز به اتحاد، انسجام و همدلی همه نهادهای مرتبط از جمله صدا و سیما، رسانه های شهر و مطبوعات، ائمه جمعه، روحانیان مساجد و حتی مداحان شهر دارد.

نایب رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به آمادگی شورای شهر و شهرداری اصفهان برای روزهای سخت اقتصادی گفت: قرار نیست با مشکلات کوچک اقتصادی وقفه‌ای در فعالیت این دو نهاد به وجود بیاید و برای مشکلات احتمالی اقتصادی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

کد خبر 356148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.