رشد ۱۱ درصدی تحقق بودجه در ۷ ماه

مشاور رسانه‌ای شهردار اصفهان گفت: طی این یک سال علی‌رغم بحران‌های مالی خوشبختانه در شهرداری اصفهان با رشد ۱۱ درصدی تحقق بودجه طی هفت ماه امسال نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی راعی صبح امروز - سه شنبه ۲۴ مهر- در نشست خبری شهردار اصفهان با خبرنگاران ضمن تشکر از رسانه‌ها به لحاظ همکاری با شهرداری اصفهان گفت: امروز یک سال از زمانی که مسئولیت شهرداری اصفهان به طیف سیاسی دیگری از جامعه پس از ۱۴ سال سپرده شد، گذشته است؛ طی این یک سال علی‌رغم بحران‌های مالی خوشبختانه در شهرداری اصفهان با رشد ۱۱ درصدی تحقق بودجه طی هفت ماه امسال نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم.

وی ادامه داد: بودجه سال گذشته شهرداری اصفهان تا ۱۵ مهرماه، ۳۲ درصد تحقق یافته بود، اما امسال در این مدت به ۴۵ درصد رسیده است و تا پایان سال ۱۰۰ درصد بودجه تحقق پیدا خواهد کرد، هر چند هزینه اجرای پروژه‌های شهر به شدت افزایش یافته است.

مشاور رسانه‌ای شهردار اصفهان با بیان اینکه این بودجه‌ها صرف بدهی‌های گذشته شهرداری اصفهان شده است، گفت: طی یکسال اخیر پروژه‌های نیمه تمام شهر فعال شده و به وضوح شاهد هستیم که شهر اصفهان به کارگاهی بزرگ تبدیل شده که فعالیت عمرانی در اطراف و مرکز آن ادامه دارد.

راعی با اشاره به موضوع مطرح شده در خصوص سیاسی‌کاری در شهرداری اصفهان گفت: این موضوع کذب محض است، زیرا در دوره گذشته سه نفر از اعضای شورای شهر اصفهان اصلاح‌طلب بودند و در اصل باید ۱۵ درصد سهم مدیریت شهری در دست اصلاح‌طلبان ‌می‌بود درحالی که این موضوع صفر درصد بوده است؛ در دوره جدید مدیریت شهری شاهد هستیم که بیش از ۵۰ درصد مدیران شهری از جناح اصولگرا و مدیران قبلی هستند، زیرا مدیریت فعلی شهرداری اصفهان به شایسته‌سالاری می اندیشند.

وی با تأکید بر اینکه شهردار اصفهان، شهردار همه مردم اصفهان است، اظهار کرد: در شهر تمام اقشار، افکار و ادیان سهم دارند و وظیفه مدیریت شهری این است که به همه با عدالت نگاه کند.

راعی تصریح کرد: امروز اگر شاهد رونق در شهر هستیم به دلیل برنامه‌ریزی شهردار اصفهان در ابتدای فعالیت خود است که تأکید بر توسعه شهر داشتند و محور برنامه‌ها را به سمت گردشگری، توسعه، نشاط و شادابی در شهر سوق دادند.

وی با بیان اینکه انسان‌محوری در شهرداری اصفهان محور تمام برنامه‌ها است، گفت: امروز یکی از پروژه‌های اصلی شهر، پیاده‌راه‌سازی چهارباغ عباسی است، ۴۰ سال پیش پیاده‌راه‌سازی این محور مطرح شده، اما هیچ مدیری شهامت اجرای آن را نداشت و امروز شاهد هستیم چهارباغ که آوازه بلندی در جهان دارد، به پیاده‌راه تبدیل شده است.

مشاور رسانه‌ای شهردار اصفهان تصریح کرد: امروزه انسان‌ها تا حدود زیادی از طبیعت دور شده و به دلیل وجود تکنولوژی، پیاده روی آن‌ها کمتر شده و دچار تنبلی شده‌اند در حالی که افزایش محورهای پیاده می‌تواند شهروندان را به پیاده‌روی تشویق کند؛ در آینده طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از چهارباغ تا جلفا به محور فرهنگی تبدیل می‌شود، البته پیش‌بینی خودروهای برقی برای سالمندان در این محور انجام خواهد شد.

راعی ضمن تبریک به شهردار اصفهان به عنوان نخستین شهردار ایران در هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداری‌ها گفت: در انتخابات اخیر که در تهران بین شهرداران کلان‌شهرها برگزار شد، شهردار اصفهان با حداکثر آرا به عنوان نخستین شهردار ایران در هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداری‌ها انتخاب شد.

کد خبر 356147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.