مراجعه سالانه ۳۲ هزار نفر به بیمارستان لنجان

لنجان-رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان گفت: بر اساس آمار ارائه شده مراجعه‌کنندگان سرپایی بیمارستان شهدای لنجان در حدود ۳۲ هزار نفر در سال بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، علی وحدتی در آیین تکریم و معارفه رییس بیمارستان شهدای لنجان اظهار کرد: موفقیت در حوزه سلامت هر کشور، مرهون تلاش مدیران و همکاری مردم است؛ بر همین اساس در دولت تدبیر و امید، طرح نظام سلامت کلید خورد.

وی افزود: با شروع اجرای طرح نظام تحول سلامت کمتر کسی فکر می‌کرد این طرح عظیم و ملی با این سرعت پیشرفت کند و هر روز بر گستردگی آن افزوده شود، دست‌اندکاران عرصه سلامت استان اصفهان و شهرستان لنجان با مدیریت و تلاش‌های گسترده از نخستین روزهای اجرای این طرح با روحیه جهادی وارد عمل شدند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم که در طرح تحول سلامت تکمیل شد، بیمارستان شهدای لنجان بود که به عنوان تنها بیمارستان دولتی این شهرستان، در زمینی به وسعت ۴۵ هزار متر مربع در سال ۱۳۵۸ در زرین‌شهر تأسیس شد.

وحدتی ادامه داد: این مرکز علاوه بر مردم منطقه لنجان، به مراجعان استان چهار محال و بختیاری نیز خدمات درمانی ارائه می‌کند تا جایی که بر اساس آمار، تعداد مراجعه‌کنندگان سرپایی به این مرکز، حدود ۳۲ هزار  نفر در سال بوده است.

وحدتی اضافه کرد: با توجه به گذشت چهار دهه از فعالیت این مرکز، به دلیل کمبود فضای فیزیکی، اکثر بخش‌ها، تأسیسات، تجهیزات درمانی و هتلینگ آن دچار فرسودگی و خرابی فراوانی شده بود که نارضایتی مردم را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه طرح بازسازی، نوسازی و تجهیز بیمارستان شهدای لنجان در اردیبهشت ۱۳۹۴ و در دو فاز آغاز شد، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از فاز نخست این طرح تنها در مدت زمان یکسال در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ انجام شد و در فاز دوم تجهیز و بهره‌برداری از اورژانس جدید بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال در مساحت هزار و ۳۰۰ متر مربع انجام شد.

وی یادآور شد: نوسازی کامل و بهره‌برداری از زایشگاه بیمارستان به سبک LDR با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در مساحتی بالغ بر ۴۰۰ متر مربع و نوسازی کامل و ارتقاء هتلینگ بخش جراحی مردان با ۱۷ تخت و اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال با مساحت ۶۰۰ متر مربع، انجام شد.

گفتنی است در این آیین از زحمات رامین سلامی تقدیر و عبدالله عسگری به عنوان رییس جدید بیمارستان شهدای لنجان معرفی شد.

کد خبر 356146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.