۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
خوشنویس روی پرده سینما

میرعماد یکی از نوابغ دنیای خوشنویسی و خط است و آنچه که زندگی او را دیدنی تر کرده علاوه برشهرت او در خطاطی شاید به نحوه کشته شدنش هم مربوط باشد.مزار این هنرمندی که روزی زبانزد خاص و عام بوده و از مشاهیر دوره صفوی است در مسجدی مجاور چاه حاجی میرزا در شمال شرقی میدان نقش جهان واقع شده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، نیما جوادی کارگردان و نویسنده مستند داستانی میرعماد با اشاره به انتخاب موضوع میرعماد قزوینی برای ساخت مستند اظهار کرد: علاقه شخصی مهم‌ترین انگیزه من برای ساخت این فیلم مستند داستانی بود، نویسنده و کارگردان این فیلم خودم هستم و فیلم با هزینه شخصی ساخته شده است و در ۴۰ دقیقه به روایت زندگی میرعماد قزوینی نام‌آورترین خوشنویس خط نستعلیق می‌پردازد. فیلم بیشتر به زندگی‌نامه میرعماد می‌پردازد تا چگونگی خطاطی این هنرمند.

وی مهم‌ترین مشکل خود را برای ساخت این فیلم تاریخی مشکلات مالی برشمرد و گفت: فیلم را با بودجه شخصی خود ساختم در حالی که اکثر فیلم‌های تاریخی دارای اسپانسر هستند.

این کارگردان ادامه داد: ساخت این فیلم در زمستان ۹۶ شروع شد و تا بهار ۹۷ ادامه داشته است.

جوادی با اشاره به  ساخت مستندهای دیگر خود گفت: ساخت سری مستندهای مشاهیر صفوی (صائب تبریزی، میرعماد قزوینی، حکیم میرفندرسکی، رضا عباسی و ...) در اصفهان را در آینده‌ای نزدیک در نظر دارم البته میرعماد نیز یکی از همین مشاهیر است.

این کارگردان با بیان این که پس از پایان مراسم رونمایی از مستند به زیارت مزار میرعماد قزوینی در میدان تاریخی نقش‌جهان خواهیم رفت اضافه کرد: مزار این هنرمند متأسفانه در وضعیت خوبی قرار ندارد، یکی از مهمانان این مراسم نیز نسل نوزدهم میرعماد یعنی خانم دکتر پروانه میرعمادی نقاش و خوشنویس مقیم کانادا هستند که خوشبختانه اکنون در ایران هستند.

فیلم مستند میرعماد با بازی حسن جویره، هاشم شمس فلاورجانی، علی روح‌الامین، یلدا مرادی، محمود خلیلیان، مرجان رحمت‌اللهی جمعه ۲۷ مهر ساعت ۱۶ الی ۱۸ در عمارت سعدی حوزه هنری استان اصفهان اکران و رونمایی می‌شود.

کد خبر 356144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.