افزایش پایداری اکولوژیک در برنامه اصفهان ۱۴۰۰

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: از ۲۳ هدف خردی که در برنامه اصفهان ۱۴۰۰ تدوین شده، اولویت نخست شهرداری اصفهان افزایش پایداری اکولوژیک با تأکید بر کاهش آلاینده‌های شهری از جمله صوتی، آب، هوا و خاک است.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا به برنامه اصفهان ۱۴۰۰ و اهداف زیست‌محیطی آن اشاره و اظهار کرد: برنامه اصفهان ۱۴۰۰ پنجمین برنامه پنج ساله شهرداری اصفهان است که اهدافی در ابعاد مختلف را دنبال می‌کند؛ یکی از بُعدهای اولویت‌دار برنامه اصفهان ۱۴۰۰ اهدافی با رویکرد زیست محیطی است، در این راستا اقدامات متعددی برنامه‌ریزی و گام‌های خوبی برداشته شده است، اما کماکان باید شهرداری و شهروندان بیشتر همت کنند تا بر مسائل زیست‌محیطی شهر فائق آییم.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه مطالعات و طراحی توسعه حمل و نقل پاک در دستور کار است، تصریح کرد: امسال شهرداری در راستای برنامه اصفهان ۱۴۰۰ بر روی توسعه حمل و نقل پاک، دوچرخه و موتوربرقی، فیلتراسیون اتوبوس‌های شهری و استفاده از اتوبوس‌های برقی متمرکز و اعتبار نیز تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه از دیگر اهداف زیست‌محیطی برنامه اصفهان ۱۴۰۰ کاهش سفرهای شهری و آرام‌سازی ترافیک در مرکز شهر است، گفت: مرکز شهر اصفهان به دلیل تاریخی‌بودن ترافیک سنگینی دارد و همین موضوع باعث افزایش آلودگی می‌شود.

فردانی اظهار کرد: تمرکز بر توسعه خدمات الکترونیکی در راستای کاهش سفر، ساماندهی مشاغل با اولویت آلایندگی با محوریت معاونت خدمات شهری و سازمان ساماندهی مشاغل شهری، اجرای پروژه هاضم و زباله‌سوز به صورت مشارکتی، تفکیک از مبدأ و توسعه زیرساخت‌های حوزه خدمات شهری و مدیریت پسماند از دیگر ابعاد اهداف زیست‌محیطی برنامه اصفهان ۱۴۰۰ است.

وی توسعه حمل و نقل عمومی با استفاده از مُدهای مختلف سفر همچونBRT و مترو را کلیدی‌ترین برنامه زیست‌محیطی برنامه اصفهان ۱۴۰۰ خواند و افزود: در سال‌جاری حجم قابل توجهی از شهروندان با استفاده از BRT و مترو جا به جا می‌شوند.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان ادامه داد: مورد دیگر که تا کنون در خصوص آن ممیزی خوبی انجام شده، افزایش راندمان انرژی با رویکرد استفاده از انرژی‌های پاک است؛ برنامه اصفهان۱۴۰۰ بر اساس دو رویکرد هدف سو و مشکل سو و با تاکید بر سه رکن شهر، شهروندان و مدیریت شهری تدوین شده،  همچنین در فرایند برنامه‌ریزی پیشرفت شهر و تحول شهرداری و حرکت از برنامه‌ریزی سازمانی به سمت برنامه‌ریزی بر اساس نتایج و پیامدها در نظر بوده است.  

کد خبر 356132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.