پیوند سلامت، خیرین و هنر بر پرده سینما

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در مراسم افتتاحیه اولین "جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت" گفت: اهمیت کار این جشنواره این است که برای اولین بار پلی ما بین سلامت، نیکوکاری و سینما شده و مثلث سلامت، کارخیر ، فیلم و سینما را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیین افتتاحیه اولین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت شب گذشته _ دوشنبه ۲۳ مهرماه_ در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم حجت‌السلام‌والمسلمین محمدعلی انصاری، گفت: در همه ادیان به ویژه دین اسلام به سلامت نگاه ویژه‌ای شده تا جایی که در احادیث اشاره به عقل سالم در بدن سالم شده‌است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: سلامت بخش‌های مختلف ذهن از جمله جسم، روح و فکر در مباحث دینی ما نیز وجود دارد، حتی امام علی‌(ع) علم را به دو بخش علم دین (معنویت) و علم بدن تقسیم می‌کنند ضمن اینکه بسیاری از بزرگان علم پزشکی نیز ایرانی هستند از جمله ابن‌سینا که از بزرگ‌ترین عالمان در زمینه طب در تاریخ است و همچنین زکریا راضی و ابوریحان بیرونی پزشکان مشهوری بوده‌اند.

وی با اشاره به سه حوزه سلامت، نیکوکاری و سینما، افزود: هیچ‌کس در هیچ کجا دنیا منکر اهمیت این سه حوزه نیست، اهمیت کار این جشنواره در این است که برای اولین بار پلی ما بین این حوزه‌ها شده و مثلث سلامت، کار خیر و فیلم و سینما را ایجاد کرده است. یکی از ارزشمندترین نیازهای انسان را که سلامت است را با بهترین گروه انسان‌ها یعنی خیرین را پیوند می‌زند و آن را در قالب زیبای هنر می‌ریزد.

انصاری اهمیت این جشنواره را بسیار بالا دانست و اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در اصفهان مهد فرهنگ تمدن ایران اسلامی و همچنین شهری که همیشه در زمینه مراکز خیریه زبانزد بوده است اهمیت بالایی دارد ضمن اینکه حضور قریب به هزار اثر در این جشنواره گواه از اهمیت آن می‌دهد.

هنرمندان باید صحنه‌های تأثیرگذار خلق کنند

معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اصفهان در این مراسم با بیان این نکته که کار خیر فقط احداث بیمارستان نیست، تأکید کرد: عیادت کردن و انجام امور داوطلبی برای بیماران، محبت کردن و حتی خوشرویی و خوش برخوردی نیز کار خیر هستند، ما باید انواع کار خیر را شناسایی کنیم و در انجام آن‌ها کوشا باشیم. هنرمندان نیز باید با خلق صحنه‌های تأثیرگذار احساسات و عواطف مردم را متناسب با جنبه‌های انسانی برانگیزند.

علیرضا یوسفی ادامه داد: باید خیر را بشناسیم  و آن را انجام دهیم، امروزه بحث خیر و نیکوکاری یکی از شاخص‌های توسعه است که ترویج این فرهنگ باعث رشد و تعالی در جامعه می‌شود. سلامت نیز یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که خیرین در آن فعال هستند، اولین بیمارستان اصفهان یعنی بیمارستان امین توسط یک خیر ساخته شده‌است.

مهدی سیدین، دبیر جشنواره در این جلسه خبر از حضور ۹۳۲ اثر در جشنواره داد و گفت: ۳۷۲ اثر در بخش داستانی، ۲۱۶ اثر در بخش مستند، ۶۰ اثر در بخش دانش‌آموزی و ۲۷۲ فیلم‌نامه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. اعضا هیئت داوران بخش فیلم در این دوره متشکل از پوران درخشنده، اصغر هاشمی، مهرداد اسکویی، احمد الستی و حسین احمدی است، در بخش فیلم‌نامه نیز مریم موحدیان، مجید صدیقی، محسن علامه و جعفر حسنی اعضا هیئت داوران هستند.

در پایان این مراسم با اکران فیلم "با کریمان" جشنواره رسماً افتتاح و آغاز بکار کرد.

به گزارش ایمنا، اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت در چهارنخش مستند، داستانی، فیلم‌نامه و بخش ویژه دانش‌آموزی از ۲۳ الی ۲۶ مهرماه در سینما چهارباغ، سینما سوره و سالن حوزه هنری در گذر سعدی میدان نقش‌جهان برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 356131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.