گرد و غبار امروز خوزستان به ۶۷ برابر حدمجاز رسید

مسئول آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه میزان غلظت آلودگی گرد و غبار اخیر در این استان به بیش از ۶۷ برابر حدمجاز رسید، گفت: منشا گرد و غبار یکشنبه شب و صبح دوشنبه در خوزستان کانون های داخلی و خارجی بود.

به گزارش ایمنا، علیرضا آذریان اظهار کرد: هم کانون های خارجی در جنوب خوزستان و هم کانون های داخلی در شرق، غرب و جنوب این استان در شکل گیری توفان گرد و غباری که از دیشب تا امروز در خوزستان رخ داد، تاثیر داشتند.

وی گفت: خوزستان از یکشنبه شب با آشفتگی آلاینده های هوا روبرو بود، به این معنی که باد موجب جابجایی آلاینده های هوا شده که شاخص ترین آنها گرد و غبار بوده است؛ این پدیده در برخی نقاط خوزستان تا هم اکنون ادامه دارد ولی در اهواز به بارش باران و پایداری هوا ختم شد.

آذریان اضافه کرد: وزش باد شدید از جنوب و غرب بر شدت گرد و غبار اخیر خوزستان افزود که به همین دلیل در شهرستان های مرزی از جمله آبادان، خرمشهر، و دشت آزادگان غلظت آلاینده ها بسیار زیاد بود؛ این آلایندگی ها و آشفتگی ها در نهایت به سمت اهواز آمد و بر آنجا به شدت تاثیر گذاشت.

وی گفت: بیشترین آلودگی هوای خوزستان در این مدت در شهرهای امیدیه، بندرامام و هندیجان به وقوع پیوست که میزان آلودگی در این شهرها به بیش از ۱۰ هزار میکروگرم برمترمکعب (بیش از ۶۷ برابر حد مجاز) رسید.

مسئول آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: حداکثر میزان گرد و غبار از شب گذشته تا امروز در شادگان هشت هزار و ۸۷۶ میکروگرم بر مترمکعب، حمیدیه هفت هزار و ۲۰۶، آبادان ۶ هزار و ۳۰۰، سوسنگرد پنج هزار و ۷۳۲، ماهشهر پنج هزار، خرمشهر چهار هزار و ۹۶۶ و اهواز ۲ هزار و ۴۳۷ میکروگرم بر مترمکعب بود.

به گفته وی، گرد و غبار در شهرهای جنوب و جنوب غرب خوزستان از دیشب آغاز شد و در برخی از آنها تاکنون ادامه دارد که اوج آن بین ساعات هفت تا هشت صبح امروز بود اما شهرهای شمال و شرق خوزستان دیشب درگیر این پدیده بوده که تداوم آن حداکثر ۲ ساعت بود.

آذریان ادامه داد: غلظت گرد و غبار دیشب در شوشتر ۶ هزار و ۳۸۸ میکروگرم بر مترمکعب، شوش چهار هزار و ۵۶۴، رامهرمز ۲ هزار و ۲۲۲، دزفول یک هزار و ۸۰۰ و اندیمشک به ۸۶۴ میکروگرم برمترمکعب رسیده بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 356122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.