گسترش ورزش همگانی در لنجان نیازمند برنامه‌ای جامع و مدون

لنجان-رئیس هیئت ورزش های همگانی شهرستان لنجان گفت:هیئت ورزش های همگانی شهرستان لنجان گام های موثر و بسیار خوبی برای تقویت و اجرای ورزش های همگانی برداشته و بعنوان یک استراتژی مهم در جهت ارتقاء سلامت جسمانی، روانی و ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی به آن نگریسته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در نشست با دبیر هیئت ورزش های همگانی استان اصفهان و شهرداران شهرستان لنجان، توسعه ورزش همگانی را گامی موثر برای افزایش نشاط شهروندی و کاهش آسیب های اجتماعی دانست و اظهار کرد: امروزه به دلیل کاهش فعالیت های جسمی ورزش همگانی نیز همچون تنفس کردن، غذا خوردن و... به یکی از ضروریات زندگی انسان ها مبدل شده و یکی از نیازهای اساسی امروز شهرهای شهرستان لنجان، فراگیر شدن ورزش همگانی میان شهروندان است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بارها در سخنان خود توصیه فراوانی به ورزش همگانی داشته اند تا نشاط و تندرستی در بدنه جامعه نهادینه شود، افزود: تقویت و توسعه ورزش هایی چون پیاده روی، کوهپیمایی و... می تواند افزایش امید به زندگی را در بین شهروندان رقم بزند و خوشبختانه زیرساخت های لازم نیز در شهرهای شهرستان لنجان برای توسعه ورزش های همگانی مهیاست و تنها باید با فرهنگسازی میزان مشارکت شهروندان را در این زمینه افزایش دهیم.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه ورزش همگانی دارای اثرات بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی است، تصریح کرد: ورزش همگانی از یک سو ثمراتی چون سلامت و نشاط و از سوی دیگر باعث ایجاد سرگرمی و تفریح در بین افراد جامعه خصوصا خانواده ها را با سنین مختلف به همراه دارد و قطعا فرهنگسازی و همگانی کردن ورزش در جامعه می‌تواند عامل بازدارنده از بسیاری بیماری‌های روحی و روانی در جامعه باشد که بسیار کم هزینه تر از دارو و درمان است.

وی ادامه داد: برای ترغیب مردم به ورزش باید فضاهایی را برای آقایان و بانوان در نظر گرفت تا همه افراد از هر قشری در ورزش‌های همگانی شرکت کنند، و با توجه به اینکه استقبال شهروندان زرین شهری از ورزش‌های همگانی کم نیست، تدابیر لازم برای فرهنگ‌سازی در این خصوص اتخاذ شده است.

محمدی با بیان اینکه ورزش همگانی باید در سبد همه خانواده ها قرار گیرد، گفت: هیئت ورزش های همگانی شهرستان لنجان گام های موثر و بسیار خوبی را در راستای تقویت و اجرای ورزش های همگانی برداشته و بعنوان یک استراتژی مهم در جهت ارتقاء سلامت جسمانی، روانی و ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی  به آن نگریسته است.

رئیس هیئت ورزش های همگانی شهرستان لنجان، با بیان اینکه در راستای گسترش ورزش همگانی در شهرستان لنجان نیازمند برنامه‌ای جامع و مدون هستیم، عنوان کرد: یکی از راه‌های ارتقاء ورزش همگانی کمک گرفتن از شهرداری‌هاست از این رو هیئت ورزش های همگانی شهرستان لنجان شهرداران شهرهای این شهرستان را به عنوان هیئت رئیسه ورزش های همگانی شهرستان انتخاب کرد تا بتوانیم از این ظرفیت عظیم در راستای توسعه ورزش های همگانی در بین شهروندان بهره مند شویم.

کد خبر 356119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.