نخستین خط تولید انبوه موتورسیکلت‌های برقی در اصفهان افتتاح شد

نخستین خط تولید و شماره‌گذاری انبوه موتورسیکلت‌های برقی در استان اصفهان با همکاری شهرداری اصفهان و کارخانه کویر در شهرک صنعتی رازی شهرضا به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آلودگی موتورسیکلت های کاربراتوری تقریبا معادل شش خودرو سواری است از این رو با جایگزینی هر موتورسیکلت برقی در واقع می‌توان به میزان قابل توجهی از آلودگی هوا و صوت شهر را کاهش داد؛ در این راستا نخستین و بزرگ ترین خط مونتاژ موتور سیکلت برقی استان با همکاری شهرداری اصفهان و کارخانه کویر موتور امروز – دوشنبه ۲۳ مهرماه- در شهرستان شهرضا راه اندازی شد.

دولت حمایت می‌کند

معاون وزیر صنعت و معدن در مراسم افتتاح این خط اظهار کرد: یکی از برنامه های این وزارت خانه برای تحقق اهداف دولت در سال ۹۷ حمایت از تولید و افزایش استفاده از موتورسیلکت های برقی است.

صادق نجفی با بیان اینکه علاوه بر دولت شهرداری‌های کلان شهرها از جمله اصفهان به دنبال حمایت از این صنایع هستند، افزود: دولت عوارض واردات قطعات این موتورها را نیز کاهش داده است.

وی با بیان اینکه کلان شهرهای کشور ظرفیت خرید بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را دارند، ادامه داد: تاکنون ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰هزار دستگاه از این موتورسیکلت ها ایجاد شده که نشان از وجود بازار رقابتی در این زمینه است.

ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در اصفهان فراهم است

استاندار اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه بیش از ۳۵درصد آلودگی شهرها ناشی از تردد خودروها است، اظهار کرد: این آمار در شهرهای مختلف متفاوت است، اما در هر صورت لازم است اقدامات لازم برای کاهش آلاینده ها اتخاذ شود.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در استان اصفهان تردد می کنند، افزود: مقایسه میزان آلایندگی این موتورسیکلت‌ها با خودروها ضرورت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای کاهش آلایندگی‌ها را دو چندان می‌سازد.

وی اضافه کرد: کاهش تردد ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت استان در مدت سه سال و تبدیل آن به موتورهای برقی جزء برنامه های استانداری است؛ در حال حاضر ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در استان ظرفیت خوبی است، اما باید با ایجاد تسهیلات حمایتی و مشوق های بیشتر آن را افزایش دهیم؛ ایجاد مشوق های مختلف در راستای تأمین سلامت مردم آن‌ها را به سمت استفاده از مکانیزم های سودمند تشویق می کند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: هیچ دلیلی برای محدودیت استفاده بانوان از موتورسیکلت های برقی و انژکتوری وجود ندارد، اما لازم است قوانین لازم در این زمینه وضع شود.

پیش بینی محدوده حرکت موتورسیکلت‌های برقی در اصفهان

همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: از حدود سه سال پیش و پس از آشنایی با مدیران این کارخانه، برای راه اندازی خط تولید موتورسیکلت های برقی در اصفهان برنامه ریزی شد؛ با توسعه استفاده از موتورسیکلت‌های برقی، تردد موتور سیکلت های بنزینی در بافت تاریخی شهر محدود می‌شود.

علیرضا صلواتی ادامه داد: محدوده حرکت موتورسیکلت های برقی در شهر اصفهان پیش بینی می‌شود تا شهروندان بدون دغدغه ترافیک در شهر تردد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ ایستگاه شارژ موتورهای برقی را در سطح شهر خواهیم داشت تا شهروندان به آسانی به مکان های شارژ موتورسیکلت های برقی دسترسی داشته باشند؛ محدوده ای برای پارک این موتورها در شورای ترافیک استان نیز به تصویب رسیده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از اختصاص تسهیلات حمایتی قرض الحسنه برای توسعه استفاده از این موتورسیکلت ها خبر داد و گفت: شهرداری اصفهان متعهد به اتخاذ و اجرای تدابیری برای کاهش آلایندگی، تسهیل در تردد و افزایش رفاه شهروندان در حوزه حمل و نقل شهری است.

کد خبر 356096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.