۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
صدای تنهایی روی بوم ها

انسان ها در میان دوستانشان هر روز تنها تر می شوند و این صدای تنهایی توسط رویاحاجی‌علیخانی بر روی بوم ها نشسته است تا شاید از پیله هایمان خارج شویم و مانند گرگو سامسا سرنوشتی تلخ را تجربه نکنیم.

رویا حاجی‌علیخانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آثاری که در نمایشگاه "گرگو سامسا زنده است" به نمایش گذاشتم کلاژ هستند یعنی عکس‌های مختلفی را پیرینت گرفتم و با تکه‌هایی از روزنامه که برایم جالب توجه بوده جدا کردم و در کنار هم ترکیب کردم و با رنگ‌روغن و چاپ‌های دستی که می زدم آثار را به سرانجام رساندم.

این هنرمند با اشاره به موضوع آثار خود گفت: به نظر من تمام آدم‌ها به دلیل شرایط بد اقتصادی و اجتماعی و شرایط بد خانوادگی که می تواند روی یک فرد تأثیر بگذارد شخصیت اصلی درون خود دارند با آن چیزی که در جامعه نشان می دهند متفاوت است و این نظر را با نماد ها در آثارم نشان دادم.

وی با اشاره به نام این نمایشگاه ادامه داد: در کتاب مسخ کافکا شخصیتی به نام گرگو سامسا وجود دارد که در این داستان دچار جادو و به یک سوسک تبدیل می شود و در انتهای داستان می میرد. در نقد این کتاب آمده است که درست است گرگو دچار جادو و به سوسک تبدیل شد اما این اتفاق به دلیل تأثیری بود که از رفتارهای اطرافیان گرفته بود و من به دلیل اینکه این تأثیرگذاری را در آثارم به نمایش گذاشتم این اسم را برگزیدم.

حاجی‌علیخانی با اشاره به اینکه با پیشرفت تکنولوژی انسان ها تنهاتر می‌شوند اضافه کرد:در این نمایشگاه هر تابلو داستان خاص خود را دارد و امروز می توان گفت تمام آدم‌ها با داشتن دوستان زیاد تنها هستند و این در آثار نشان داده شده است. برای هر اثر موسیقی خاصی طراحی شده و مخاطب می تواند به راحتی با اثر ارتباط برقرار کند.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه آثار رویا حاجی‌علیخانی تا ۲۵ مهر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری اکنون میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

کد خبر 356095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.