۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده خدمت به زائران اصفهانی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به آغاز پیش فروش بلیت‌های ناوگان اتوبوسرانی برای زائران پیاده روی اربعین، گفت: ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اصفهانی در نظر گرفته شده است.

مهدی خضری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آغاز سفرهای اربعین حسینی اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان، مسئولیت ساماندهی ناوگان برای انتقال زوار  از استان اصفهان را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه اعزام اولین گروه از زائران اصفهانی همزمان با سراسر کشور از اول آبان ماه امسال به صورت رسمی آغاز می شود، افزود: هم اکنون نیز برخی از همشهریان زودتر از موعد اقدام به سفر کرده اند اما سرویس دهی به صورت پراکنده برای انتقال زوار انجام می شود.

خضری گفت: پیش بینی می‌شود بیشترین مسافران اصفهانی از مرز مهران و بخش کمتری از آنها از طریق مرز چزابه و شلمچه به کربلا و نجف سفر کنند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان  با اشاره به آمادگی کامل ناوگان حمل ونقل استان اصفهان برای جابجایی زائران اصفهانی اظهار کرد: استان اصفهان از نظر تأمین ناوگان برای جابه‌جایی مسافران هیچ مشکلی ندارد و بیش از  یکهزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده خدمت رسانی به زوار است.

وی تصریح کرد:‌ در سال گذشته ۱۱۲ هزار نفر از مردم استان اصفهان با استفاده از حمل ونقل عمومی در مراسم اربعین حسینی شرکت کردند.

خضری با بیان اینکه پیش فروش بلیط‌های اربعین از ۲۱ مهرماه آغاز شده است، افزود: همه شرکت‌ها ملزم به پیش فروش بلیط برای زوار هستند و بازرسان این اداره بر این روند نظارت می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به قیمت بلیت‌ها گفت: قیمت هر بلیت وی آی پی ۸۷ هزار تومان و قیمت بلیط عادی ۴۸ هزار تومان است.

وی در رابطه با افزایش قیمت بلیط های حمل ونقل جاده ای در این مسیر اضافه کرد: قیمت های جدید از اول آبان ماه با درصد کمی افزایش توسط شرکت ها اعلام خواهد شد.

خضری  با اشاره به طرح ویژه کمیته حمل ونقل و سوخت ستاد اربعین استان اصفهان برای خدمت رسانی به مسافران، ادامه داد: این کمیته به ریاست اداره کل راهداری استان بوده و تامین امنیت راه ها، ایمن سازی نقاط حادثه خیز، استقرار ایستگاه های امنیت و سلامت در مسیر زوار، هماهنگی کامل با انجمن های صنفی حمل ونقل مسافر و سایر دستگاه های خدمت رسان و تأکید بر ارائه خدمات با کیفیت را فراهم می آورد.

کد خبر 356083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.