تنها نیروگاه برق‌آبی اصفهان از مدار خارج شد

مدیر سد و نیروگاه زاینده رود شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: به دنبال تداوم وضعیت کم‌بارشی در حوضه آبریز زاینده رود، تنها نیروگاه پشتیبانی برق آبی اصفهان از مدار خارج شد.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمود چیتیان" با اشاره به اینکه ۱۳ سال است با شرایط خشکسالی در فلات مرکزی مواجهه هستیم، اظهار کرد: این وضعیت به مرور در میزان تولید برق در نیروگاه برق‌آبی تأثیر گذاشته و سبب کاهش تولید در این سال‌ها شده بنابراین  روز شنبه،  تنها نیروگاه برق‌آبی اصفهان به طور کامل از مدار خارج شد.

مدیر سد و نیروگاه زاینده رود بیان کرد: این نیروگاه برق‌آبی بیشتر به عنوان نیروگاه پشتیبانی مورد استفاده قرار می گرفت، سهم تولید برق از این نیروگاه تقریباً به حدود ۶۰ هزار مگاوات ساعت در سال می‌رسید در حالیکه ظرفیت نامی تولید برق این نیروگاه ۲۵۰ هزار مگاوات ساعت در سال است.

چیتیان با اشاره به اینکه در ۱۵ سال اخیر تاکنون با این وضعیت قطع برق شبکه سراسری مواجه نبودیم و همواره در یک وضعیت ثابتی به سر می‌بردیم، تصریح کرد: اهمیت نیروگاه‌های برق‌آبی در مواقع خاموشی های سراسری دو چندان می شود زیرا علاوه بر افزایش سرعت در مدار قرار گرفتن، نقش پشتیبان سایر نیروگاه‌ها را نیز دارد.

مدیر سد و نیروگاه زاینده‌رود در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: با توجه به کاهش تراز آب دریاچه سد زاینده‌رود و خارج شدن نیروگاه از مدار به منظور تأمین آب مورد نیاز مجبور به خروج آب از دریچه‌های تحتانی سد هستیم.

کد خبر 356074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.