نمایندگان مجلس از حقوق شهروندی حمایت کنند

دبیر مجمع زنان اصلاح طلب اصفهان گفت: برای محقق شدن جدی تر منشور حقوق شهروندی باید نمایندگان مجلس هم در کنار دولت از آن حمایت کنند.

زهره معظمی، در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با زمان روی کار آمدن آقای روحانی، هر چند ایشان منشور حقوق شهروندی را ارائه کردند، اما متأسفانه شاهد آن هستیم که این منشور تا کنون به طور جدی اجرایی نشده است.

وی افزود: همه اقوام، طوایف، زن و مرد، پیر و جوان و همه مردم باید به حق خود برسند، طبق قانون اساسی مردم ازحقوقی برخوردار هستند که راه آن هم به طور کامل مشخص شده است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران منطقه اصفهان، با اشاره به ارائه منشور حقوق شهروندی از سوی رییس جمهور، گفت: تهیه و رونمایی از این منشور با اینکه کار پسندیده ای بود، اما در حد یک شعار و جزوه باقی مانده و اجرایی نشده است.

معظمی خاطر نشان کرد: تا کنون اقدامات دولت در راستای تحقق حقوق شهروندی موثر و ملموس نبوده  و عملی و اجرایی نشده است، بنابراین به نظر می رسد برای محقق شدن آن باید نمایندگان مجلس نیز از حقوق  شهروندی حمایت کنند.

دبیر مجمع زنان اصلاح طلب با اشاره به یکی از بندهای حقوق شهروندی تحت عنوان حق اداره شایسته و حسن تدبیر که بر اساس آن مردم باید در امور کشور، نهادها و سازمان‌ها مشارکت داشته باشند، گفت: برای تحقق این بند دولت باید به جامعه مدنی اهمیت بدهد و تشکل ها و احزاب مردم نهاد را در تصمیم گیری‌ها وتصمیم سازی‌ها دخیل کند.

کد خبر 356038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.