سن مارینو؛ پاک ترین شهر توریستی جهان

سن مارینو، پایتخت کوچک‌ترین کشور جهان است که به دلیل جاذبه‌های توریستی بی‌نظیر و برخورداری از آب و هوای پاک و به دور از آلودگی، هر سال گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشور سن‌ مارینو که در ایتالیا قرار دارد، یک کشور "تمام سنگی" است که بنای ساخت آن در سال ۳۰۱ میلادی توسط سنگتراشی با نام  مارینو (Marino) پایه گذاری شد. این کشور دارای مساحت ۶۱ کیلومتر مربع بوده و ۹ شهر کوچک با مقررات خاص خود را دارد که بزرگترین آن‌ها "دوگانا" است. کشور سان مارینو، کوهستانی بوده و بافت شهرهای آن به قرون وسطی باز می‌گردد. جالب است بدانید که سن‌مارینو لقب پنجمین کشور کوچک و یکی از عجیب‌ترین کشورهای اروپایی را به خود اختصاص داده است که بعد از واتیکان و موناکو، به عنوان کوچک‌ترین کشور محسوب می‌شود.

سن مارینو؛ پاک ترین شهر توریستی جهان

شهر سن مارینو (City of San Marino) پایتخت این کشور است که  کیفیت آب و هوای آن بسیار بالا بوده و هر سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. به گفته پایگاه اطلاع رسانی "wunderground" که کیفیت هوای شهرهای جهان را نشان می‌دهد، غلظت ذرات درشت pm۱۰ و ذرات ریز pm۲.۵ که باعث حساسیت چشم‌ها، بینی و دستگاه تنفسی شده و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آن‌ها، منجر به بیماری‌های قلبی و ریوی می‌شود، در این شهر بسیار پایین گزارش شده است. همچنین آلودگی هوای شهر سان مارینو به میزان بسیارکم و حدود ۷.۵۰ بوده و میزان دسترسی به آب آشامیدنی و آلودگی‌های نوری و صوتی آن نیز در حد متوسط است.

گردشگری؛ منبع اصلی درآمد مردم این شهر است

شهر سان مارینو در سال سه میلیون بازدید کننده دارد و به عنوان یکی از مراکز توریستی جهان شناخته شده است. جالب است بدانید که منبع درآمد اصلی ساکنان این شهر، صنعت گردشگری، ارسال محموله‌های پستی و کشاورزی است. این شهر توسط کوه تیتانو (Titano) با ارتفاع ۷۴۹ متر احاطه شده است و بلندترین نقطه‌ این منطقه محسوب می‌شود. این کوه و همچنین مرکز تاریخی سن‌ مارینو در سال ۲۰۰۸ به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شدند.

ساکنان این شهر در خانه های قدیمی زندگی می‌کنند

بر خلاف سایر نقاط اروپا، اکثر شهروندان سن مارینو در خانه‌های قدیمی و قلعه‌مانند زندگی می‌کنند. از دیگر ویژگی های مردم این شهر این است که ساکنان محلی، زمان خود را بر اساس تاریخ به وجود آمدن این کشور محاسبه می‌کنند و همچنان در قرن ۱۷ میلادی و حال و هوای قرون وسطی به سر می‌برند.

مهم‌ترین جاذبه‌های سن مارینو شامل سه قلعه با نامهای "گوآئیتا" (Guaita) که چندین بار بازسازی شده و زمان ساخت آن به به قرن ۱۱ میلادی برمی‌گردد، قلعه "چستا" (Cesta) که در قرن سیزدهم میلادی بر قله  دیگر تیتانوساخته شد و قلعه "مونتاله" (Montale) است که بر روی کوتاه ترین قله  کوهستانی این شهر قرار گرفته است.

کد خبر 356024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.