استقرار مرکز عوارض خودرو در پست لنجان

لنجان-شهردار زرین‌شهر گفت: افزایش کیفیت خدمت‌رسانی و کاهش زمان پاسخگویی یکی از مهمترین دلایل استقرار مرکز عوارض خودرو در اداره پست شهرستان لنجان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در آیین افتتاح مرکز اخذ عوارض خودرو در اداره پست شهرستان لنجان با بیان اینکه شهروندان از ابتدا تا پایان هر سال فرصت دارند نسبت به پرداخت عوارض خودروی خود اقدام کنند، تصریح کرد: همه خودروها هرساله مشمول پرداخت عوارض خودرو هستند و درصورتی که شهروندان این عوارض را  پرداخت نکنند و آن‌را به تعویق بیندازند براساس قانون و متناسب با هرماه تعویق، مشمول دو درصد جریمه می‌شوند.
وی افزود: در بسیاری از مواقع مشغله‌کاری شهروندان سبب می‌شود آنها از پرداخت عوارض خودرو غافل بمانند از این رو شهرداری زرین‌شهر با انعقاد قرارداد با اداره پست شهرستان لنجان اقدام به راه‌اندازی سیستم پرداخت الکترونیک عوارض در این اداره کرده است.
شهردار زرین‌شهر افزایش کیفیت خدمت‌رسانی و کاهش زمان پاسخگویی را از  مهمترین دلایل استقرار مرکز عوارض خودرو در اداره پست شهرستان لنجان عنوان کرد و گفت: هر ساله در ماه‌های پایانی سال شاهد حجم انبوه مراجعان برای پرداخت عوارض خودرو در شهرداری هستیم و در این بین ممکن است، خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان کمی با اشکال مواجه شود از این رو استقرار مرکز عوارض خودرو در اداره پست شهرستان لنجان کمک شایانی به رفع این مشکل خواهد کرد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به استقرار ادرات و صنایع بزرگ در زرین‌شهر، بر اساس توافق انجام شده مأموران اداره پست شهرستان لنجان با در اختیار داشتن کارت شناسایی به صنایع، ادارت و نهادهای مختلف مراجعه کرده تا در صورت تمایل، کارکنان و پرسنل از این طرح بهره‌مند شده و عوارض خودروی خود را در محل خدمت خود و در کوتاهترین زمان پرداخت کنند.
محمدی با بیان اینکه شهروندان با پرداخت این عوارض در سازندگی شهر مشارکت می‌کنند، اضافه کرد: شهروندان باید در نظر داشته باشند عوارض سالیانه خودروها سهم بسیار اندکی است، که مالکان خودرو برای جبران عوارض بی‌شمار ناشی از تردد خودروها در معابر شهر، پرداخت می‌کنند و این مبلغ در مقابل هزینه‌های بالایی که شهرداری‌ها برای حمل و نقل، ترافیک و مبلمان شهری متحمل می‌شوند بسیار ناچیز است.
وی با بیان اینکه در آینده نزدیک دفاتر اسناد رسمی نیز در دریافت عوارض خودرو به کمک شهرداری‌زرین شهر خواهند آمد، عنوان کرد: پرداخت نکردن به موقع عوارض خودرو نه تنها باعث کاهش سرعت عمران و آبادی شهر می‌شود بلکه شهروندان مشمول جریمه‌ای می‌شوند که به هیچ عنوان قابل بخشودگی نیست از این رو شهرداری زرین شهر در راستای تسهیل در فرآیند پرداخت عوارض، این حرکت را انجام داد تا رضایتمندی شهروندان نیز حاصل شود.
شهردار زرین‌شهر با اشاره به اهمیت پرداخت به موقع عوارض نوسازی توسط شهروندان، خاطرنشان کرد: در راستای افزایش مشارکت شهروندان زرین‌شهر در پرداخت عوارض شهری، قبوض عوارض نوسازی توسط اداره پست شهرستان لنجان توزیع خواهد شد و چنانچه املاکی بدهی قبلی داشته باشند نیز در قبوض محاسبه و گنجانده شده است.
وی با بیان اینکه پرداخت درآمدهای پایداری چون عوارض نوسازی، کسب و پیشه و بهای خدمات یکی از مناسبترین منابع درآمد شهرداری‌ها برای توسعه و عمران شهر و ارائه خدمات مطلوب‌ به شهروندان است، تصریح کرد: در سال گذشته با تلاش‌هایی که در شهرداری زرین‌شهر انجام گرفت مردم مشارکت چشمگیر و قابل قبولی را در پرداخت عوارض نوسازی داشتند و بر همین اساس یک و نیم میلیارد تومان از بودجه سال ۹۷ شهرداری را به عوارض نوسازی اختصاص دادیم و امیدواریم امسال نیز شاهد مشارکت حداکثری شهروندان در این خصوص باشیم.

کد خبر 356020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.