تبعیض در اجرای قانون مردم را ناامید می‌کند

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: مسئولان در هر جایگاهی، مکلف به اجرای قانون هستند؛ اما رعایت اصل برابری در مقابل قانون نیز مهم است، زیرا تبعیض در اجرای قانون باعث ناامیدی مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی اصغر رفیعی نژاد عصر امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی این شهرستان، اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای دولت دوازدهم، توجه ویژه به حقوق شهروندی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای قوانین مرتبط با آن است.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام بر رعایت حقوق شهروندی تأکید زیادی کرده است، تصریح کرد: توجه به دستورات دینی و مضامین آیات و روایات، حقوق افراد جامعه را تضمین و از بروز تنش‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه یکی از مهمترین آرمان‌های انقلاب اسلامی حفظ حقوق و کرمت افراد است، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی زمینه مناسب برای احقاق حقوق فردی و اجتماعی افراد فراهم شده و مسئولان خود را در این زمینه مسئول می‌دانند.

رفیعی نژاد با تأکید بر ضرورت کاهش تصدی دولت در امور اجرایی مختلف، اظهار کرد: دولت نمی‌توان همه خدمات مورد نیاز مردم را ارایه کند، بنابراین لازم است از توان و امکانات بخش خصوصی استفاده شود تا هم خدمات بهتری به شهروندان ارایه شود و هم دولت بتواند به تکالیف نظارتی خود عمل کند، اما پیش از آن لازم است دستگاه‌های اجرایی زمینه فعالیت بخش خصوصی را تسهیل کنند.

وی با بیان اینکه اداره شایسته و قانونمند امور از مهمترین حقوق شهروندان است، تصریح کرد: رعایت قانون باید بدون تبعیض و یا توجه به قومیت و وابستگی‌های جناحی و سیاسی و گروهی افراد باشد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه رعایت اصل برابری افراد در مقابل قانون بسیار مهم است، تأکید کرد: تبعیض در اجرای قانون باعث ناامیدی مردم می‌شود.

رفیعی نژاد گفت: مردم باید در محیط ادارات احساس امنیت کنند، سخت‌گیری بیش از حد یا برداشت‌های سلیقه‌ای از قوانین و مقررات، یکی از بدترین آسیب‌هایی است که ممکن است در دستگاه اداری وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به اصل آموزش کارمندان ادارات، خاطرنشان کرد: همه کارمندان باید امکان استفاده از امکانات آموزشی را داشته باشند، بخشی از محتوای آموزشی کارکنان نیز باید حقوق شهروندی باشد.

فرماندار شهرضا رعایت حقوق شهرندی را زمینه ساز افزایش تعامل اجتماعی دانست و افزود: اگر مردم یک جامعه به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و مطمئن باشند که مراجعی برای صیانت از حقوق آن‌ها وجود دارد، به تکالیف قانونی خود عمل کرده و به این ترتیب آمار تخلفات نیز کاهش می‌یابد.

کد خبر 356018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.