۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
کاهش آمار ازدواج در شهرضا

شهرضا – رییس اداره ثبت احوال شهرضا گفت: تعداد ازدواج به ثبت رسیده در شش ماه نخست امسال در شهرستان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، ۲۱.۶ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علیرضا صدری عصر امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی این شهرستان، با اشاره به یکصدمین سال تأسیس سازمان ثبت احوال کشور، تصریح کرد: در ابتدا ثبت وقایع چهارگانه جزو وظایف این سازمان بود، اما بعدها مواردی همچون تغییر نام و نام خانوادگی، حل اختلافات سجلی حادث شده در اسناد هویتی و دفاع از اسناد هویتی در مقابل دادخواست‌های مطرح شده در دادگاه نیز به وظایف آن اضافه شد.

وی پاسخگویی به استعلامات سجلی دستگاه‌های اجرایی را از دیگر وظایف این سازمان برشمرد و افزود: با توسعه استفاده از فن‌آوری‌های نوین امکان احراز هویت از پایگاه داده ثبت احوال در ادارات دولتی فرام شده است.

رییس اداره ثبت احوال شهرضا صدور کارت ملّی هوشمند را از جدیدترین خدمات این سازمان برشمرد و اضافه کرد: نخستین کاربرد این کارت، شناسایی فرد است، بنابراین ابتدا در زمان ثبت نام، اطلاعات هویتی صاحب کارت روی آن قرار داده می‌شود که این فرایند امکان شناسایی الکترونیکی دارنده را فراهم می‌کند.

صدری با بیان اینکه مهمترین مزیت کارت‌های ملی هوشمند دسترسی به اطلاعات بیومتریکی به صورت دیجیتال است، خاطرنشان کرد: این مزیت، امکان هرگونه جعل، اشتباه یا سوء استفاده را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه آمار وقایع چهارگانه جمع آوری شده در سازمان ثبت احوال، مهمترین مبنای برنامه ریزی‌های کلان ملی است، اظهار کرد: کسب آمار دقیق نیازمند مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

رییس اداره ثبت احوال شهرضا با اشاره به کاهش ۱۱.۱ درصدی آمار وفات در این شهرستان، خاطرنشان کرد: تعداد وفات به ثبت رسیده در شهرستان از ۴۲۲ مورد در در شش ماه نخست سال گذشته، به ۳۷۵ مورد در مدت مشابه در سال جاری کاهش یافته است.

صدری ادامه داد: شمار ولادت به ثبت رسیده در شهرستان از هزار و ۲۱۷ مورد در شش ماه نخست سال ۹۶ با ۲.۸ درصد کاهش، به هزار و ۱۸۳ مورد در سال جاری رسیده است.

وی با اشاره به ثبت به ۷۹۶ واقعه ازدواج در این شهرستان در شش ماه نخست سال ۹۶، تصریح کرد: این تعداد در مدت مشابه امسال ۶۲۴ واقعه بوده که نشان دهنده کاهش ۲۱.۶ درصدی است.

رییس اداره ثبت احوال شهرضا اضافه کرد: آمار ازدواج در کل کشور در فاصله سال‌های ۹۳ تا پایان سال گذشته، ۲۳.۶ درصد کاهش داشته است.

صدری تأکید کرد: نبود دفتر ثبت طلاق در شهرضا یکی از مهمترین معضلاتی است که در فرایند ثبت آمار وقایع حیاتی شهرستان وجود دارد.

کد خبر 356016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.