سازگاری با شرایط، منجر به تولید آثار فاخر می‌شود

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با سه راه حل در زمینه فرهنگ و هنر می‌توانیم به تقویت این حوزه بپردازیم. نخستین راه حل استفاده از نظرات جوانان در این حوزه و راه حل دیگر صبر است و در آخر باید خودمان را با شرایط سازگار کنیم تا آثار خوب و فاخر به مردم ارائه دهیم.

پروین داداندیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برنامه‌های ارائه شده در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه فرهنگ و ارشاد و با اشاره به مشکلات حوزه نشر اظهار کرد: نوساناتی که امروز در بازار ارز شاهد هستیم حاصل شرایطی است که مقام معظم رهبری و مسئولان کشور آن را با عنوان جنگ اقتصادی می‌شناسند. این بحران که در حوزه فرهنگ و هنر اتفاق افتاده است ادامه‌دار نخواهد بود و مهم این است که اصحاب رسانه و فرهنگ با درک شرایط بتوانند از این شرایط استفاده لازم را ببرند.

وی افزود: مردم همگام با جامعه جهانی خواهان اطلاعات و کار خوب هستند. اگر کار حرفه‌ای در سطح فرهنگ غنی ایرانی_اسلامی به مردم ارائه شود، مردم به طور قطع برای آن هزینه خواهند کرد. بنابراین اهالی فرهنگ باید عملکرد خودشان را تقویت کنند. مؤسسات و مراکز فرهنگی باید روی تقویت کارایی خودشان کار کنند که این امر نیز نیاز به هزینه بسیار ندارد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این تقویت نیاز به گفت‌وگو، گفتمان، آسیب‌شناسی آثار و ارائه طرح‌های نو دارد. در این حوزه جوانان می‌توانند تاثیر بسیاری داشته باشند. هر چه سن پایین‌تر باشد، ایده‌ها و خلاقیت‌ها بیشتر است. می‌توانیم از انرژی، انگیزه و ایده‌های جوانان در این حوزه استفاده کنیم. قشر دانشجو می‌توانند با هزینه اندک در راستای تقویت کیفیت تئاتر و... تلاش کنند.

داداندیش ادامه داد: با سه راه حل در زمینه فرهنگ و هنر می‌توانیم به تقویت این حوزه بپردازیم. نخستین راه حل استفاده از نظرات جوانان در این حوزه و راه حل دیگر صبر است، نباید شرایط را برای خودمان خیلی سخت یا بحرانی جلوه دهیم. نباید این مسئله را بسیار سخت یا بسیار راحت در نظر بگیریم که نتوانیم آن را حل کنیم. راه حل آخر این است که خودمان را با شرایط سازگار کنیم تا آثار خوب و فاخر به مردم ارائه دهیم.

وی در خصوص رواج اعتیاد میان جوانان تصریح کرد: پدیده اعتیاد مشکل همه ما است و همه باید برای برطرف کردن این مشکل تلاش کنیم. به طور قطع یک مسئول فرهنگی هنری در این زمینه سهم بیشتری دارد. این معضل در مدت کوتاه قابل حل شدن نیست بنابراین باید آن را در طی یک پروسه چهار یا پنج ساله در برنامه ششم توسعه بررسی و به رفع آن بپردازیم و مؤفق به کاهش ۲۵ درصدی اعتیاد شویم. طرح‌های ملی بسیاری در این زمینه مطرح شده است و هر بخش در حال ایفا کردن سهم خود از این طرح است. مسئولان آموزشگاه‌های فرهنگی هنری نیز باید سهم خود را خودشان شناسایی و انجام دهند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به مسئولانی که بدیهیات جامعه را در زمینه آسیب‌های اجتماعی کتمان می‌کنند، گفت: اگر مسائل را نپذیریم و آن‌ها را به همان صورتی که هست نبینیم نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم. سازمان‌های ذی‌ربط باید تمام اطلاعات در این خصوص را در سطح ملی جمع‌آوری کنند و رسانه‌ها نیز برای انتشار اخبار از آمار مورد اطمینان استفاده کنند.

کد خبر 356004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.