آنچه در جلسه رانندگان اتوبوسرانی با شهردار گذشت + فیلم

"ایراد از کارکنان نیست؛ مشکلات زندگی بر آنان غلبه کرده؛ پرداخت قسط وام، کرایه خانه و مشکلات زندگی شرایط سختی را برای رانندگان رقم زده است؛ قصد اخلال‌گری نداریم نیت ما خدمت به مردم است و از صبح اول وقت با همین هدف سر کار حاضر می‌شویم ..."

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته (شنبه) فیلم‌هایی از سخنرانی رییس شورای کارگری اتوبوس‌رانی در جمع رانندگان منتشر شد که در آن به دلیل پرداخت نشدن بخشی از حقوق شهریورماه معترض بوده و از رانندگان می‌خواست که اعتراض خود را نشان دهند. محتوای فیلم نشان می‌داد که فشارهای معیشتی کاسه صبر این قشر را لبریز کرده به طوری که حتی تحمل یک ماه حقوق معوقه را ندارند.

صدای رانندگان، شهردار اصفهان را به جمع خود فرا ‌خواند تا نوید دوباره امنیت شغلی را بدهد که رشته‌هایش این روزها در بیشتر رسته‌ها، سست‌ شده است.

در مسجد اتوبوسرانی برای شنیدن صحبت‌های شهردار گرد هم آمده‌اند، کمی از عصبانیتشان فروکش شده و به صحبت‌های شهردار امید بسته‌اند. شهردار که آماده شنیدن صحبت و درد و دل رانندگان است به آنها می‌گوید: امروز برای شنیدن حرف‌های شما آمده‌ایم و می‌خواهیم که همه صحبت کنند و من هم نکاتی که لازم است را برای شما می‌گویم.

فضا آرام است، " اقساط عقب افتاده" و جریمه‌های بانکی که برای دیرکرد آن‌ها باید پرداخت شود، "اجاره‌خانه"، آغاز سال جدید تحصیلی فرزندان و هزینه‌های آن مشکلاتی است که تعدادی از رانندگان به نمایندگی از بقیه با شهردار در میان می‌گذارند و تأکید دارند که مشکلات زندگی بر آن‌ها غلبه کرده و شرایط سختی را برایشان رقم زده است.

تیر آخر را اما یک نفر می زند وقتی می‌گوید"مدرسه رفتن بچه هزینه دارد، من مدام کارت بانکم را چک می‌کنم اما حقوقی به حسابم نیامده است!"

شهردار ابتدا به شرایط سخت اقتصادی کشور و مقایسه آن با گذشته اشاره می‌کند و می‌گوید: این آرزوی من به عنوان یک مدیر است که بتوانم حقوق بیشتری به شما بدهم، اما در شرایط کنونی چاره‌ای جز اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی دقیق وجود ندارد. کدام مدیری است که نخواهد کسی که با او کار می کند تأمین مالی باشد؟ اما در حال حاضر شهرداری‌ها بنا به وضعیت اقتصادی کشور با یک معادله چند مجهولی مواجه هستند.

به گفته شهردار ماه گذشته شش میلیارد تومان بودجه به اتوبوسرانی تخصیص داده شد از این مبلغ پنج میلیارد تومان برای پرداخت پاداش و حقوق کارکنان صرف شده و حق بیمه کارکنان تا مردادماه تسویه شده است.

شهردار به افزایش قیمت قطعات و تجهیزات مورد نیاز اتوبوس‌ها اشاره و تصریح می‌کند: در این وضعیت باید نرخ بلیت اتوبوس‌ چهار برابر و البته درآمد مردم نیز چهار برابر شود اما این امکان‌پذیر نیست و ما در سال جاری حاضر نشدیم که این فشار اقتصادی را در حمل و نقل عمومی به مردم وارد کنیم.

به گزارش ایمنا، یکی از نکاتی که در فیلم‌های منتشر شده از سوی رییس شورای کارگری اتوبوس‌رانی مطرح می‌شود این است که تا پیش از شروع به کار مدیریت شهری جدید زمان واریز حقوق رانندگان اتوبوس‌رانی چهارم ماه بود اما در این یکسال به مرور چهارم شد ششم، ششم شد هشتم، هشتم شد دهم و امروز که ۲۱ مهرماه است هنوز حقوق شهریورماه پرداخت نشده است.

مشهدی که به گفته خودش در اتوبوس‌رانی ۲۰ سال سابقه کار دارد، اشاره می‌کند که رکورد تأخیر در واریز حقوق دهم ماه بود، اما این ماه بعد از ۲۱ روز هنوز نمی‌دانیم کی قرار است واریزی داشته باشیم؟

شهردار از کسانی که می‌گویند شهریورماه حقوقی پرداخت نشده ، گلایه می کند و می گوید: تمام مطالبات پرداخت شده است. همه تلاش من فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات همچنین حفظ شأن، حیثیت و جایگاه کارکنان این سازمان بوده است و انجام این امور را از وظایف خود می‌دانم.

راننده‌ای به میان سخن شهردار می آید و می گوید: "ایراد از کارکنان نیست؛ مشکلات زندگی بر آنان غلبه کرده؛ پرداخت قسط وام، کرایه خانه و مشکلات زندگی شرایط سختی را برای رانندگان رقم زده است..."

نوروزی به برخی مقاصد معلوم که سعی در تحریک کارمندان شریف این سازمان دارند اشاره کرده و می گوید: همه تلاش ما این است که مطالبات رانندگان به موقع پرداخت شود، ما به عهدی که بسته‌ایم پایبندیم، هرگز حرفی که نتوانیم به آن عمل کنیم نخواهیم زد، بنابراین نگران حقوق خود نباشید زیرا تأمین و پرداخت می‌شود.

قدرت افتخاری، مدیرعامل شرکت اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه هم برای همدلی با نیروهایش به پشت تریبون می‌آید.

او می گوید: پدر من راننده کامیون بوده است و من خوشحالم که امروز در میان این جمع هستم، مطالبه بر حق و درخواست حقوق بحق است، اما نباید به دست خود برند این سازمان و کارکنان آن را خدشه‌دار کنیم.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی با بیان اینکه واکنش‌های تند برخی از کارکنان تحت تأثیر برخی از جریانات بیرون از سازمان است،  می افزاید: برخی از افراد خستگی را بر تن مدیران سازمان می‌گذارند، این در حالی است که سازمان محل تعارضات سیاسی نیست؛  مشکل مالی کارکنان را درک می‌کنم، اما این نباید دلیلی برای توهین و بد اخلاقی باشد.

 افتخاری در خصوص حضور شهردار در جلسات سازمان می گوید: شهردار هر دو هفته یک بار در جلسات مربوط به سازمان شرکت می‌کنند و مشکلات و مسائل مورد نظر با ایشان در میان گذاشته می‌شود؛ رعایت انصاف، اخلاق و ادب موجب می‌شود با همکاری کارکنان بسیاری از مشکلات سازمان رفع شود و منزلت و جایگاه افراد نیز ارتقا پیدا کند؛ جایگاه و شأن کارکنان این سازمان در نزد مردم بسیار بالا است و خود ما نباید اجازه دهیم این شأن و جایگاه خدشه‌دار شود.

وی ادامه می دهد: من خود جزیی از بدنه این شرکت هستم، همه ما باید سعی کنیم اخلاق و شأن و منزلت شرکت را رعایت کنیم و اکثریت کارکنان سازمان این عقیده را دارند، مشکلات مالی همیشه در سازمان وجود داشته است، اما هیچ‌گاه با مشکل جدی روبرو نشده‌ایم.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه اضافه می کند: افتخار این سازمان و کارکنان این است که تعداد بیشتری مسافر نسبت به سال گذشته جابه جا می‌شود؛ این مهم را مدیون زحمات بسیاری از شما رانندگان هستیم.

افتخاری خاطرنشان می کند: ۱۰ درصد به بودجه این سازمان اضافه شده اما حقوق و مزایا ۱۹ درصد افزایش یافته است، همچنین خریدهای سازمان به روز و به صورت نقدی انجام می‌گیرد.

در پایان راننده‌ای خطاب به شهردار می گوید: قصد هیچ کدام ما اخلال‌گری در سازمان و یا کار شهردار نیست نیت ما خدمت به مردم است و از صبح اول وقت برای این نیت سر کار حاضر می‌شویم و می‌دانیم که نیت همه مجموعه شهرداری همین است و منتظر تحقق وعده شهردار برای پرداخت حقوقمان تا پایان هفته می‌مانیم."

کد خبر 356000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.