دلیل حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان در تبریز مشخص شد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: گزارشات اولیه حاکی از آن است که علت حادثه لغزندگی جاده و نداشتن سرعت مطمئنه بوده است.

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح علت حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر برای شرکت در اردوی راهیان نور، اظهار کرد: بنده به نمایندگی از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مسئول بررسی علت رخ‌دادن این حادثه و ارائه‌ گزارش به کمیسیون شدم.

وی توضیح داد: اتوبوس حامل دانش آموزان دبیرستان دخترانه بوستان‌آباد چهارشنبه ۱۸ مهرماه به سمت ارومیه می‌رفت که در ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه در حوالی پارک الغدیر در اتوبان زنجان – تبریز دچار حادثه شد به دنبال آن دو تن از دانش‌آموزان و یک مربی از سپاه فوت شدند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: بنده از نزدیک به ملاقات مجروحان رفتم که اکثر آنها مرخص شدند و چند مجروح در بیمارستان هنوز حضور دارند.

میرزاده گفت: دستورالعمل‌های لازم، مراحل اداری و قانونی طی شده بوده است، مدیر مدرسه و مربی کنار دانش‌آموزان بوده‌اند که این دو جزو مجروحان حادثه هستند. اتوبوس از قبل مورد بازبینی قرار گرفته و مدارک لازم را داشته همچنین مسائل بیمه‌ای و قانونی هم رعایت شده است.

ویخاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های پلیس راه اتوبوس در آغاز بارش باران حرکت کرده است و گزارشات اولیه حاکی از آن است که علت حادثه لغزندگی جاده و نداشتن سرعت مطمئنه بوده است. البته قسمتی از آسفالت جاده هم دچار خرابی شده بود که در نهایت کنترل ماشین از دست راننده خارج و منجر به واژگونی اتوبوس شد که در آن قسمت جاده استاندارد لازم را نداشته و راننده هم از توانایی لازم برخوردار نبوده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جمع‌بندی گفت که باید منتظر گزارش نهادهای دیگر باشیم، ولی در نهایت گزارش تکمیلی در جلسه یکشنبه هفته آینده کمیسیون ارائه خواهد شد.

وی اظهار کرد: این کمیسیون هفته آینده موضوع حادثه رخ داده در مدرسه تاکستان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

کد خبر 355998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.