شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸

رتبه‌بندی جهانی سطح شادی در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که از میان ۱۵۶ کشور تحت بررسی، کشور فنلاند رتبه اول لیست جهانی شادی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طبق داده‌های نظرسنجی جهانی مؤسسه گالوپ که از طریق شاخص اندازه‌گیری شادی و رفاه موسوم به "ابزار نردبان کانتری" (Cantril) میزان رضایتمندی از زندگی را مشخص می‌کند، کشور فنلاند با کسب بالاترین امتیاز در این شاخص رتبه اول در لیست شادترین کشورهای جهان را به خود اختصاص داده است. مقیاس‌های مورد سؤال در این شاخص عبارتند از شش مؤلفه کلیدی شامل درآمد (سرانه تولید ناخالصی ملی)، امید به زندگی سالم، حمایت اجتماعی، آزادی، اعتماد و سخاوت که به رفاه عمومی کمک می‌کنند.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهند که شادترین کشورهای جهان، شادترین مهاجران جهان را نیز دارند. همچنین افرادی که از شرایط زندگی در کشور خود رضایت ندارند ترجیح می‌دهند به کشورهای شاد نقل مکان کنند. البته پیشنهادات ارائه شده در این گزارش‌ها یادگیری و اجرای عوامل مؤثر برای ایجاد شادی در این جوامع و نه فرار از آن‌ها است چرا که شادی امری نیست که در کوتاه‌مدت عرضه شود بلکه باید برای همگان ایجاد شده و بدون محدودیت با دیگران به اشتراک گذاشته شود. در ادامه، به ۱۰ کشور که بالاترین امتیاز را در نردبان کانتری" (Cantril) به خود اختصاص داده‌اند، پرداخته می‌شود.

۱۰. استرالیا (۷.۲۷۲)

سواحل طلایی بیکران، آب و هوای مطبوع در طول سال، مکان‌های بکر طبیعی برای فرار از فشار زندگی شهری و زندگی بر اساس استاندارد جهانی این کشور را تبدیل به یک مقصد گردشگری مهم بین‌المللی کرده است. استرالیا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان نیز شناخته می‌شود و دارای دهمین میزان درآمد سرانه داخلی است. کیفیت زندگی در این کشور با توجه به سلامت عمومی، آزادی اقتصادی و حقوق سیاسی بسیار بالا گزارش شده است.

۹. سوئد (۷.۳۱۴)

این کشور با ترکیبی از طبیعت بیابانی و سرسبز  زیبا و همچنین وجود شهرهای پر رزق و برقی که سرشار از هنر معاصر هستند، سومین کشور بزرگ اتحادیه اروپا و هفتمین کشور ثروتمند جهان با نرخ بالای درآمد سرانه تولید ناخالص داخلی است. این کشور، امکانات شهروندی ومراقبت‌های بهداشتی مناسبی برای شهروندان خود فراهم می‌کند و مردم آن دارای یک استاندارد زندگی بالا هستند. عملکرد ملی، رفاه و برابری شاخص‌هایی هستند که به مقام بالای کشور در بین شادترین کشورها کمک می‌کنند.

۸. نیوزیلند (۷.۳۲۴)

وجود همیشگی نام این شهر در لیست انتظار مسافران، دور بودن از دغدغه‌های شهری، طبیعت بکر و دست نخورده، آرامش و شیوه‌های شاد زندگی در نیوزیلند همگی حاکی از آن هستند که شادی در این کشور وجه مشترک تمامی ساکنان بومی، مهاجران و حتی توریست‌ها و بازدیدکنندگان آن است. نقش مؤثر دولت نیوزیلند در افزایش میزان کیفیت سلامت و آموزش و همچنین پیشرفت چشمگیر در بخش‌های کشاورزی و صنعتی، رضایت ساکنان نیوزلندی را همراه داشته است.

۷. کانادا (۷.۳۲۸)

این همسایه بزرگ ایالات متحده که دومین کشور بزرگ دنیا بر اساس مساحت به حساب می‌آید همواره از معیارهای شادمانی از جمله امید به زندگی بالا، جمعیت کم و چشم‌اندازهای فوق‌العاده برخوردار بوده است. همچنین این کشور که با وجود زیرساخت‌های تجاری خوب، عنوان دهمین اقتصاد بزرگ جهان را دارد، دارای تعادل اقتصادی بوده و رتبه دهم در شاخص توسعه انسانی در سطح جهانی را به خود اختصاص داده است.

۶. هلند (۷.۴۴۱)

کشور آزاد و آسان گیر هلند به لحاظ دور بودن از تعصب و رویکرد آزاد اقتصادی در جهان شناخته می‌شود. این کشور دارای خدمات بهداشتی مناسب، خدمات آموزشی مؤثر و مزایای بالای اجتماعی است و به دلیل کیفیت بالای زندگی ششمین جایگاه از لیست شادترین کشورهای جهان را به خود اختصاص داده است. هلند همچنین دارای سیاست مدرنیستی است و بر اساس شاخص آزادی اقتصادی در رتبه هفدهم قرار دارد.

۵. سوئیس (۷.۴۸۷)

از سال ۲۰۱۵ تاکنون، سوئیس همچنان به عنوان یک کشور بانشاط شناخته می‌شود. نظام مالیاتی مناسب، اقتصاد پررونق، زیرساخت‌های نظام یافته و خدمات آموزشی این کشور به خوبی می‌تواند دلایل موفقیت آن را بازگو نماید. این کشور جایگاه سازمان‌های بین‌المللی، از جمله صلیب سرخ و دفتر سازمان ملل متحد بوده و یکی از اعضای بنیاد اتحادیه تجارت آزاد اروپا نیز محسوب می‌شود. همچنین بر طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول، هشتمین تولید ناخالص سرانه داخلی به این کشور تعلق دارد. شفافیت امور دولتی، آزادی‌های مدنی، کیفیت زندگی، توسعه انسانی و رقابت اقتصادی پایدار از جمله ویژگی‌هایی هستند که سوییس را به یک کشور شاد تبدیل کرده است. علاوه بر این، مناظر زیبای آلپ و هوای پاک سوییس باعث افزایش امید به زندگی مردم تا اواسط هشتاد سالگی شده است.

۴. ایسلند (۷.۴۹۵)

این کشور با اعمال سیاست‌های حمایتی از امور مسالمت آمیز، حامی برابری و مساوات در جهان بوده و همیشه به دلیل ثبات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و وجود برابری نرخ مالیاتی پایین و خدمات غنی در سیستم‌های آموزشی و بهداشتی به عنوان کشوری سرآمد شناخته می‌شود. ایسلند که سیاست‌های تجاری‌اش بر مبنای انرژی‌های تجدیدپذیر قرار دارد، در سال ۲۰۱۶ به عنوان نهمین کشور توسعه یافته جهان شناخته شد. ایسلند همچنین یکی از شناخته شده‌ترین کشورها در زمینه انتشار کتاب در جهان بوده که از هر ۱۰ نفر جمعیت آن یک نفر نویسنده می‌شود. لازم به ذکر است که شاخص صلح جهانی در ایسلند بسیار بالا بوده و این کشور به جز سرباز گارد ساحلی هیچ نیروی نظامی دائمی ندارد.

۳. دانمارک (۷.۵۵۵)

این کشور یکی از کشورهای توسعه یافته و اقتصاد محور در سراسر جهان محسوب می‌شود که عضو شورای اقتصادی اروپا است. آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، رفاه و توسعه امور انسانی سبب شده که مردم دانمارک از سطوح بالای زندگی برخوردار باشند و نرخ فساد در آن به شدت کاهش یابد. سطح برابری درآمد و نیز نرخ سرانه تولید داخلی در این کشور بسیار بالا است و بیشترین میزان همبستگی اجتماعی در میان مردمان آن دیده می‌شود.

۲. نروژ (۷.۵۹۴)

انتخاب نروژ به عنوان زیباترین کشور اروپایی در سال گذشته، مطمئنا تأثیر به سزایی در شادی ساکنان نروژ داشته است. نروژ نیز مانند همسایگان خود از برابری اجتماعی و رفاه کامل برخوردار است. به علاوه مناظر دیدنی، آب‌های بی‌کران و خط ساحلی ممتد از جمله دیدنی‌های جالب این کشور به حساب می‌آیند. وجود بخش‌های اداری مدیریتی در نروژ تضمین کننده سیستم حاکمیت درست آن هستند و سیستم‌های جامع تامین اجتماعی و ارتقاء سیستم مراقبت‌های بهداشتی نشان دهنده اهمیت و ارزش زیاد شهروندان برای دولت است. نروژ دارای سرانه درآمد داخلی بالا و بزرگترین صندوق دارایی‌های مستقل است و شاخص توسعه انسانی این کشور نیز رتبه بالایی را به خود اختصاص داده است.

۱. فنلاند (۷.۶۳۲)

فنلاند، کشوری که میزان شادی در آن به نسبت مساوی میان مردم بومی و مهاجرین آن تقسیم شده است، بیش از سایر کشورهای اروپایی جنگل دارد و استانداردهای بسیار بالای زیست محیطی و سطح تهدید بسیار پایین، آن را به یکی از آرام‌ترین مکان‌های روی زمین تبدیل کرده است. این کشور در عرصه‌های گوناگون مانند آموزش، آزادی‌های مدنی، کیفیت زندگی و توسعه کلی امور مربوط به انسان‌ها نقش برجسته‌ای دارد و برای اولین بار در جهان اصطلاح سرمایه انسانی و شاخص آزادی مطبوعات را مطرح کرده است. همچنین تغییر رویه ناگهانی آن از توسعه کشاورزی به عرصه صنعتی شدن به عنوان یک استاندارد اقتصادی از سال ۱۹۵۰ باعث افزایش سرانه درآمد داخلی این کشور شد و آن را به کشوری غنی و شاد تبدیل نمود. هم اکنون فنلاند با کسب بالاترین امتیاز از طریق شاخص اندازه‌گیری شادی و رفاه موسسه گالوپ در رتبه نخست لیست شادترین کشورهای جهان جای دارد که امید به زندگی در این کشور بسیار بالا گزارش شده است.

کد خبر 355978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    0 0
    خوش به حال مردمشون