ارتقای نظام سلامت منوط به اجتماعی شدن است

سخنگوی غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هر گونه ارتقای سلامت و شاخص‌های آن منوط به اجتماعی شدن است و هر کدام افراد جامعه به نوعی در ارتقای حوزه سلامت و گسترش فرهنگ سلامت عمومی جامعه نقش بسزایی دارند.

کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت اجتماعی شدن سلامت، اظهار کرد: نظام سلامت طی دوره های متفاوت با فراز و نشیب‌های مختلفی رو به رو بوده است. امروزه در دنیا، موضوع سلامت یک مقوله اجتماعی و قابل توجه است و با پدیده‌ اجتماعی شدن سلامت و ضرورت مدیریت این رویکرد اجتماعی در این حوزه رو به رو هستیم.

وی با بیان اینکه هر گونه ارتقای سلامت و شاخص‌های آن منوط به اجتماعی شدن است، اضافه کرد:  هر کدام افراد جامعه به نوعی در ارتقای حوزه سلامت و گسترش فرهنگ سلامت عمومی جامعه نقش بسزایی  دارند. اگر بتوانیم با رویکرد اجتماعی مشارکت عمومی و همگانی را فراهم کنیم به نتایج مورد نظر برای ارتقای سلامت می‌رسیم.

سخنگوی غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم کوتاه «مهر سلامت» با رویکرد پاسداشت و ارج نهادن به فرهنگ نیک‌اندیشی و عمل خیر در حوزه سلامت موجب شکل‌گیری و توسعه فرهنگ مشارکت مردمی و ارتقای وضعیت سلامت می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری جهت ایجاد فرهنگ مشارکت و اجتماعی شدن نظام سلامت حائز اهمیت است افزود: در این حوزه نقش رسانه و به خصوص هنر هفتم انکارناپذیر است. رسانه و هنر هفتم عمومی‌ترین، کامل‌ترین و نافذترین ابزار برای ورود به این عرصه است.

جهانپور با بیان اینکه ضریب نفوذ در هنر هفتم و سینما در مراتب مختلف در شکل‌گیری و ساختار و ساماندهی به مشارکت عمومی برای حوزه سلامت کم نظیر است، گفت دانشگاه علوم پزشکی هم به همین منظور در کنار مجموعه خیرین سلامت و همه نهادهای اجتماعی قرار گرفت تا جشنواره مهر سلامت با  این رویکرد و بهره‌مندی از پتانسیل‌های موجود برای ارتقای فرهنگ عمومی و مشارکت اجتماعی در حوزه اجرا شود.

وی گفت: این جشنواره با تصمیم شورای سیاست‌گذاری اجرا می‌شود  و امیدواریم که خانه این جشنواره هم‌چنان در اصفهان باقی بماند و زادگاه جشنواره و محل توسعه و پرورش آن اصفهان باشد.

جهانپور با تأکید به اینکه این جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: امید است این جشنواره به مرحله بین‌المللی توسعه یابد و شاهد شکل‌گیری یک برند در هنر هفتم، وقف، مهر سلامت و خیریه سلامت باشیم.

وی با اشاره به اینکه با ثبت این برند در پایتخت فرهنگی و هنری جهان اسلام هر دو سال یکبار شاهد برگزاری جشنواره فیلم بین‌المللی مهر سلامت خواهیم بود، افزود: انتظار داریم با توجه به پتانسیل موجود در استان و شهر اصفهان شاهد توسعه این برنامه و ابعاد دیگر فرهنگی و هنری باشیم.

کد خبر 355972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.