خونگیری در ایام اربعین انجام می‌شود

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: طرح نذر خون که از ابتدای ایام محرم اجرا شد تا پایان ماه صفر و به خصوص در ایام اربعین ادامه دارد.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دلیل اینکه خون یک بافت زنده است و مراکز درمانی به صورت روزانه و مستمر نیازمند خون و فرآورده‌های خونی هستند هر روزه نیازمند ۴۰۰ تا ۴۵۰ واحد خونی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه ذخیره خون استان اصفهان در وضعیت مناسبی قرار دارد، افزود: ذخیره خونی استان بیش از چهار روز است و از این نظر مشکلی وجود ندارد اما لازم است همشهریان به طور روزانه برای این امر مراجعه کنند چرا که برخی فرآورده‌های خونی تا ۷۲ ساعت تاریخ انقضا دارند به همین دلیل بر اهدای روزانه تأکید بسیاری داریم.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در خصوص ادامه طرح نذر خون در ایام اربعین گفت: طرح نذر خون که از ابتدای ایام محرم اجرا شد تا پایان ماه صفر و به خصوص در ایام اربعین این نذر خون ادامه دارد و در روز اربعین در تمام استان و در شهر اصفهان در میدان خواجو در شیفت صبح فعال خواهد بود.

زینلی با اشاره به لزوم همکاری زنان در اهدای خون اظهار کرد: با توجه به اینکه زنان نیمی از جمعیت شهر و استان را تشکیل می‌دهند امیدواریم در اهدای خون مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه آمادگی کافی برای ارسال خون به تمام نقاط کشور در استان اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: به دلیل اینکه شبکه خون‌رسانی در سراسر کشور فعال است با درخواست هر منطقه یا استانی که اعلام نیاز شود در اسرع وقت ارسال خون انجام می‌شود و تمهیدات این امر درنظر گرفته شده است.  

زینلی با بیان اینکه ۲۰ درصد مراجعین از اهدای خون به دلایل پزشکی معاف می‌شوند، گفت: در استان اصفهان روزانه ۴۰۰ نفر اهدای خون دارند که حدود ۳۵۰ نفر از آنها در شهر اصفهان اقدام به اهدای خون می‌کنند.

وی در خصوص مراکز فعال انتقال خون در استان گفت: در شهرهای خمینی‌شهر، نجف‌آباد، کاشان، شهرضا، گلپایگان و نایین مراکز انتقال خون فعال است و کار خونگیری شهرستان‌ها توسط این مراکز انجام می‌شود.

کد خبر 355970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.