سیستم اعلام صوتی ۱۵۰ اتوبوس BRT به چرخه مصرف باز می‌گردد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس مسیر سامانه تندروBRT به سیستم اعلام صوتی برای نابینایان مجهز شده بود، اما به دلیل مباحث پشتیبانی شرکت تولید کننده تجهیزات با اخلال رو به رو شد که در حال پیگیری برای بازگشت این سیستم‌ها به چرخه مصرف هستیم.

قدرت الله افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در حال حاضر  ۴۸ دستگاه اتوبوس مجهز به سیستم اعلام صوتی در حال بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان سعی دارد حداقل در بخشی از ناوگان اتوبوسرانی سیستم گویای اعلام ایستگاه را عملیاتی کند، تصریح کرد: ۱۳۶ دستگاه اتوبوس جدید قابلیت سیستم اعلام صوتی را دارد و باید از سوی کارخانه سازنده تجهیز و در اتوبوسها نصب شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به عمر استاندارد ناوگان اتوبوسرانی این کلانشهر، گفت: عمر متوسط اتوبوس‌ها پنج سال است، اما عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان از مرز ۹ سال عبور کرده و علت اصلی آن نداشتن توانایی خرید اتوبوس با قیمت صد در صد است.

افتخاری ادامه داد: در حالی که قبل از سال‌های ۹۱ اتوبوس‌ها با استفاده از یارانه‌های دولتی خریداری می‌شد و تنها ۱۷.۵ درصد از قیمت اتوبوس که آن زمان کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بود، از سوی شهرداری پرداخت می‌شد، در حال‌حاضر برای خرید هر دستگاه اتوبوس ۸۰۰ یا ۹۰۰ میلیون تومانی باید صد در صد هزینه را شهرداری پرداخت کند که عملاً امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه طی چند ماه اخیر تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید و ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه شده است، اظهارکرد: نزدیک به ۳۰ دستگاه اتوبوس در حال بازسازی است که به شرط تامین اعتبار به ناوگان اضافه و اتوبوس‌های فرسوده دودزا، از رده خارج خواهند شد.

کد خبر 355953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.