پیش بینی ۵۰ فرصت سرمایه گذاری در شهر ارومیه

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری ارومیه گفت: اگر پروژه‌ای راهبردی بوده و بهره‌برداری خوبی از آن شود می‌تواند از تنگناهایی که ممکن است بر اثر شرایط اقتصادی کنونی در مسیر ساخت و بهره‌برداری به وجود آید با موفقیت عبور کند.

رضا مشهدی کشتیبان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در شهر ارومیه استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی بر اساس همکاری متقابل است، اظهار کرد: از ابتدا سرمایه‌گذار  در جریان تمامی امور از جمله برنامه گردش‌کاری، مراحل اداری و بروکراسی قرار می گیرد تا با دید کامل و باز مشارکت خود در پروژه های مدیریت شهری ارومیه را آغاز کند.

وی با اشاره به اینکه در بخش‌های مختلف اعم از پرداخت عوارض و ... مساعدت‌های ویژه‌ای به سرمایه‌گذاران می شود، افزود: در میز خدمت شهرداری ارومیه سرمایه‌گذاران را از مؤدیان عادی در شهرداری‌های مناطق جدا کرده‌ایم، در بخش عوارض نیز تخفیفاتی مازاد بر تخفیف هایی عمومی که برای مؤدیان عادی در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاران بخش خصوصی لحاظ می‌شود.

مشهدی کشتیبان در پاسخ به این که با وجود شرایط اقتصادی کنونی و احتمال اعمال تحریم‌ها، چه برنامه‌ای برای استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران در شهرداری ارومیه در نظر گرفته‌اید، تصریح کرد: اگر محور و مبانی سرمایه‌گذاری درون‌زا و با دیدی به بیرون باشد، تأثیر زیادی نمی‌تواند بر شرایط استفاده از توان سرمایه‌گذاران داشته باشد البته نمی‌توان گفت وضعیت اقتصادی و تحریم‌ها بی تأثیر است اما اثر زیادی بر ماندگاری پروژه یا موفقیت آن ندارد، اگر پروژه‌ای راهبردی بوده و بهره‌برداری خوبی از آن شود می‌تواند از تنگناهایی که ممکن است در مسیر وجود داشته باشد با موفقیت عبور کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری ارومیه با اشاره به برنامه‌های بلندمدتی که در مدیریت شهری ارومیه برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: پروژه بسیار مهمی با عنوان تهیه بسته‌های مشارکت شهرداری در نظر گرفته شده و حدود ۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر ارومیه پیش‌بینی شده است بنابراین برنامه حداقل ۲۵ ساله‌ای برای این شهر در نظر گرفته شده که استارت آن خورده است.

وی در مورد ایجاد درآمد پایدار در شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: یک سرمایه‌گذاری هم می‌تواند به درآمد پایدار تبدیل شود و هم به درآمد موقت، قراردادهای ساخت، بهره برداری و تحویل (BOT) ذاتاً قراردادهایی با درآمد پایدار است.

برجام پیش‌نیاز پروژه‌های سرمایه‌گذاری است

مشهدی کشتیبان در مورد بهره‌مندی از دستاوردهای برجام در تنظیم اقتصاد شهری ارومیه، اظهار کرد: به طور دقیق می‌توان گفت برجام پیش‌نیاز پروژه‌های سرمایه‌گذاری است، به این معنا که پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بستری امن و تنش‌زدایی شده شکل می‌گیرد زیرا نمی‌توان هیچ پروژه سرمایه‌گذاری را در شرایط تنش‌زا و با ریسک بالا استارت زد و سرمایه‌گذار خوبی جذب کرد.

وی افزود: گفتگو در یک فضای آرام و دارای شرایط مناسب با دنیا پیش‌نیاز قراردادهای سرمایه‌گذاری است. ایران در زمینه سرمایه‌گذاری در بین کشورهای جهان تقریباً رتیه‌های آخر را دارا است و جایگاه و رتبه مختصری هم که داریم ناشی از سرمایه‌گذاران نفت و گاز است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری ارومیه اضافه کرد: ایران در پروژه‌های شهری، گردشگری، تجاری و تفریحی از کشورهای دارای شرایط مشابه که می‌توانند سرمایه‌گذار خارجی برای زیرساخت‌های گردشگری جذب کنند، خیلی عقب است و تنها راه رسیدن به جایگاه کشورهای پیشرفته در این زمینه ایجاد بستری با ریسک کم، ایمن و قابل اعتماد  و تفاهم با سایر کشورها است تا بتوانیم سرمایه‌گذار خارجی جذب کنیم.

کد خبر 355921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.