۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
هنر در خدمت نظام سلامت

دبیر جشنواره فیلم مهرسلامت گفت: هنر با ظرفیت بالایی می تواند در خدمت نظام سلامت به میدان آید و در این بخش می توان از اندیشه عمیق هنرمندانی که سالیان متوالی در این حوزه فعال هستند استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا سید مهدی سیدین نیا، دبیرجشنواره فیلم مهر سلامت در نشست خبری جشنواره فیلم مهرسلامت که بیش از ظهر امروز _شنبه ۲۱ مهرماه_ برگزار شد با اشاره به اینکه ظرفیت های کشور و اندیشه های نخبگان جامعه می تواند راهگشای حل مشکلات و راه یابی به آینده بهتری شود، اظهار کرد: هنر با ظرفیت بالایی می تواند در خدمت نظام سلامت به میدان آید و در این بخش می توان از اندیشه عمیق هنرمندانی که سالیان متوالی در این حوزه فعال هستند استفاده کرد.

وی اضافه کرد: اگر به هنر به عنوان یک ظرف و ابزار بنگریم می تواند با محتوایی که در درون آن ظرف است موضوع را دنبال کرده و در یک فرایند کار هنری آن اثر تولید شده در جامعه تأثیرگذار باشد.

سیدین نیا با تأکید به اینکه کمتر موضوعی است که از این ظرفیت ها برخودار باشد افزود: هنر با ظرفیت بالایی می تواند موضوعات مختلفی را در خود جا داده و با پردازش  آن ها بتواند اثر گذاری مفیدی را در جامعه داشته باشد.

دبیر جشنواره مهر سلامت با بیان اینکه در جشنواره فیلم مهر سلامت بخشی از هنرمندان فراخوان شده و تعدادی در این زمینه پیشگام بودند، گفت: در حوزه سلامت هنرمندان کارهای تولیدی خوبی را داشتند. این جشنواره در سه حوزه مستند، داستان و فیلمنامه و بخش دانش آموزی فراخوان داده بود.

وی تأکید کرد: به طور یقین هنرمندان در عرصه های مختلف رشته های هنری در این حوزه فعالیت های چشمگیری را از گذشته تا اکنون در پرونده کاری خود دارند.

سیدین نیا با اشاره به اینکه براساس فراخوان جشنواره مواردی بر مبنای اهداف و موضوع های جشنواره مد نظر بوده است افزود: رسانه ها و هنرمندان این جشنواره را مورد توجه قرار دادند که جای خرسندی دارد و جشنواره فیلم مهرسلامت در اولین سال برگزاری توانست توجه ویژه ای را به خود جلب کرده و در سطح ملی برگزار شود.

وی ادامه داد: این جشنواره به لحاظ ویژگی ها هم از نظر تعداد اثر ارسالی به جشنواره و هم از نظر توجه و رصد مسئولان تشخیص داده شد که می تواند با ایجاد ظرفیت هایی در همین اولین سال برگزاری بنام جشنواره ملی قلمداد شود و بتواند گام مؤثری را در حوزه نظام سلامت بردارد.

دبیرجشنواره فیلم مهر سلامت با بیان اینکه تعداد ۹۲۳اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: از این آثار تعداد ۳۷۲ اثر در حوزه مستند ۲۱۶ اثر در حوزه داستانی، ۲۷۵ اثر در حوزه فیلمنامه و در بخش دانش آموزی تعداد ۶۰ اثر دریافت شده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه هیأت انتخاب در طول دوره اعلام شده داوری آثار را برعهده داشتند و در فاصله ملی شدن این جشنواره در طی فرصت به دست آمده ۲۳ اثر در حوزه داستان، ۱۶ اثر در حوزه مستند و ۱۰ فیلمنامه انتخاب شد در مجموع ۳۹ اثر در این حوزه گزینه های هیأت انتخاب بود و پنج اثر در بخش ویژه به وسیله هیأت داوران مورد انتخاب قرار گرفت.

 سیدین نیا ادامه داد: هنرمندان شاخص در بخش انتخاب فیلمنامه و در عرصه سلامت مساعدت های لازم را کردند و در جهت بهره مندی از پتانسیل ها و ظرفیت های هنرمندان در این بخش استفاده شد تا شاهد اتفاقات بهتری در حوزه نظام سلامت باشیم.

دبیر جشنواره فیلم مهر سلامت درباره اولویت های اساسی برای گزینش فیلم ها ی راه یافته به جشنواره فیلم مهر سلامت در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فراخوان جشنواره بر مبنای موضوع ها مشخص شد که فیلم سازان به آن پرداختند و چهار هدف برای جشنواره تعین شد که بر مبنای آن اهداف این جشنواره پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: عملکرد هیأت داوری نیز برمبنای همین عملکردها بوده و معیار انتخاب برای بخش داوری و برگزیدگان جشنواره در بخش گزینش آثار براساس شاخص های تعیین شده است.

سیدین نیا با تأکید به اینکه خیرین در ارتقا سطح سلامت نقش آفرینی کرده اند، گفت: نهال این جشنواره با هدف اثرگذاری در ارتقاء سلامت کاشته شد و امیدواریم در آینده به درخت تنومدی تبدیل شود تا بتواند هم از لحاظ کمی و کیفی اثرگذاری خود را داشته و به اهداف مورد نظر دست پیدا کند.

دبیر جشنواره فیلم مهر سلامت خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود این جشنواره در کوتاه ترین زمان بین المللی شود و در این فاصله زمانی هم فیلم های بسیار خوبی معرفی شدند و امیدواریم با بین المللی شدن این جشنواره شاهد تأثیرگذاری بیشتر تولید فیلم ها در حوزه سلامت در دنیا باشیم.

کد خبر 355909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.