۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
دوبال برای ارتقا نظام سلامت

رییس جشنواره فیلم مهر سلامت استان اصفهان گفت: با برگزاری جشنواره مهر سلامت می توان پیوندی بین هنرمندان و مجمع خیرین سلامت ایجاد کرد تا این دو بال با کمک همدیگر بتوانند زمینه خوبی را برای ارتقاء نظام سلامت و رفع کمبودها و جلب نگاه ویژه مسئولین در این حوزه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسین رضا زاده پیش از ظهر امروز _شنبه ۲۱مهرماه_ با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم مهر سلامت و نقش این رویداد مهم فرهنگی در عرصه سلامت، اظهار کرد: با برگزاری این جشنواره می توان پیوندی بین هنرمندان و مجمع خیرین سلامت ایجاد کرد تا این دو بال با کمک همدیگر بتوانند زمینه خوبی را برای ارتقاء نظام سلامت و رفع کمبودها و جلب نگاه ویژه مسئولین در این حوزه داشته باشند.

وی تصریح کرد: بعد از ظهر روز دوشنبه ۲۲مهرماه افتتاحیه جشنواره فیلم مهرسلامت در سالن سینما سوره برگزار می شود و پخش دو فیلم در این مراسم افتتاحیه پیش بینی شده است.

رضازاده با بیان اینکه روزهای سه شنبه تا پنج شنبه برنامه اکران فیلم ها را داریم، افزود: مراسم اختتامیه روز پنجشنبه ۲۵ مهرماه در دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود.

وی ادامه داد: اهدای جوایز به حائزان کسب رتبه در این دوره جشنواره و رونمایی از اولین سامانه حامیان سلامت و یادبود این جشنواره نیز انجام می شود.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان اصفهان با اشاره به منابع مالی جشنواره فیلم مهر سلامت گفت: این جشنواره از سوی مجمع خیرین سلامت کشور تأمین منابع شده و در واقع تأمین کننده اصلی منابع مردم هستند و سایر دستگاه ها نیز حمایت مالی داشته اند. این جشنواره در آغاز راه است و در سال اول توانست نگاه ۸۰۰ نفر فیلم ساز و فیلم نامه نویس را به خود جلب کند.

وی اضافه کرد: این جشنواره باتوجه به اهمیت ویژه اش مورد حمایت دانشگاه علوم پزشکی، وزارتخانه و مجمع خیرین سلامت کشور قرار گرفت که نشان از اهمیت بالای این جشنواره در شورای سیاست گذاری بوده که با مساعدت هیأت انتخاب و داوران برنامه ها ادامه پیدا کرد و نوید دهنده یک برنامه ریزی و آینده ای خوب برای جشنواره فیلم مهرسلامت بوده است.

رضا زاده با بیان اینکه با توجه به تنوع کار و گستردگی سرفصل های بیماری نسبت به قبل لزوم گسترش مراکز بهداشتی و درمانی و بازسازی و نوسازی تعداد زیادی از بیمارستان ها برای ارائه خدمات لازم است، افزود: اکنون رشد خدمات بهداشتی کشور چشمگیر است خیرین در استان ها در مواقع نیاز وارد میدان شدند و اکنون در بخش دیالیز در اصفهان خیرین توانستند با ورود به این عرصه کمبودها را جبران کنند.

وی ادامه داد: در بخش بستری بیماری و آی سی یو و سی سی یو نیز خیرین به کمک نظام سلامت آمدند و با توسعه این بخش در جهت رفع کمبودها اقدام کردند.

رییس مجمع خیرین سلامت استان اصفهان گفت: در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم مهرسلامت از اولین سامانه حامیان سلامت رونمایی می شود و مردم جامعه با نام حامی سلامت آشنا می شوند. در این سامانه امکان تعیین مبلغ مورد نظر در اپلیکیشن طراحی شده است تا در بخش و استان انتخابی خود بتوانند کمک های خودشان را پرداخت کنند.

کد خبر 355907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.