ایجاد همگرایی در حوزه اتوکام اصفهان با تشکیل شورای سیاستگذاری

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری اصفهان گفت: شورای سیاستگذاری اتوکام تشکیل شده و اولین اقدام این شورا در استان ایجاد همگرایی در متولیان امر این حوزه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن علوی صبح امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی اتوکام اصفهان با شعار «اقتصاد دیجیتال» در آبان ماه امسال، اظهار کرد: مطالبه‌گری مردم در حوزه اتوکام از دستگاه‌های دولتی در همین نمایشگاه می‌تواند انجام شود.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه بین‌المللی دستگاه های دولتی که دستاوردهای آنها برای مردم ناشناخته مانده حضور خواهند داشت، گفت: درصدد هستیم تا در این نمایشگاه فعالیت های الکترونیکی دستگاه‌های دولتی را به نمایش بگذاریم تا مردم بدانند دولت بیکار ننشسته و در راستای انجام آن اقدام کرده است.

علوی با بیان اینکه برای توسعه دولت الکترونیک در استان اقدامات لازم باید انجام شود، تصریح کرد: این یک ضعف است که هنوز دولت الکترونیک در استان اصفهان و دیگر شهرهای کشور محقق نشده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری اصفهان تاکید کرد: هدف از توسعه دولت الکترونیک افزایش سطح بهره وری در دستگاه‌ها، بهینه‌سازی و بهبود سیستم بروکراسی اداری است.

وی با بیان اینکه دو رویکرد مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات «اقتصاد دیجیتال» و «تحول دیجیتال» است، اظهارکرد: در بخش اقتصاد دیجیتال وزارت ارتباطات سعی بر حمایت از کسب و کارهای نوپا به ویژه استارت‌آپ‌ها دارد و در بخش تحول دیجیتال نیز اقدامات خوبی در حال انجام است که امیدواریم نتایج آن را مردم در زندگی روزمره خود شاهد باشند.

علوی اعلام کرد: دولت الکترونیک برای تحقق شفاف‌سازی مورد تاکید وزیر ارتباطات و فناوری، تلاش می‌کند، چرا که اگر این مهم به طور کامل محقق شود، در سرنوشت کشورمان بسیار مؤثر خواهد بود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری اصفهان ابراز امیدواری کرد: زیرساخت‌هایی که در کشور در حال آماده سازی است و پهنه باندی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد برای دستیابی به اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال کارساز باشد.

شهروندان ناراضی از سرعت یا کیفیت اینترنت با سامانه ۱۹۵ تماس بگیرند

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان نیز در ادامه این نشست، اظهارکرد: هر شهروندی از سرعت، کیفیت و خدمات اینترنت ناراضی باشد، می‌تواند در سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات مشکل را مطرح و با دریافت کد رهگیری از برطرف شدن مشکلشان اطمینان حاصل کنند.

جعفر مطلب‌زاده افزود: در بسیاری از نقاط که اینترنت پرسرعت یا  ADSLواگذار شده، با توجه به استفاده از سیم‌های مسی کیفیت لازم وجود ندارد، از این رو مخابرات به سمت استفاده از فیبر نوری پیش می‌رود تا پهنای باند افزایش یابد.

کد خبر 355897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.