اعتدال، رکن بنیادی زندگی زناشویی است

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت:اعتدال و میانه روی در زندگی از اصول مهمی است که تحکیم خانواده را رقم می زند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در جمع بانوان فولادشهر با اشاره به اصول و مبانی که باعث تحکیم خانواده می‌شود، اظهار کرد: یکی از اصولی که باعث تحکیم خانواده می شود و بر روی آن بسیار تاکید شده، اعتدال و میانه روی در زندگی است.

وی با بیان اینکه امروز باید اعتدال در مسائل مربوط به حوزه اقتصاد در زندگی جاری شود، گفت: در حوزه اقتصادی از یک سو نباید اسراف کرد و از سویی دیگر نباید آن‌قدر سخت‌گیری شود که رفاه خانواده تامین نشود.

سرافراز با بیان اینکه اصل اعتدال و میانه روی در خصوص خانواده کاربرد زیادی دارد، متذکر شد: در زندگی زناشویی فحش دادن، ناسزا گفتن و تحقیر کردن صحیح نیست و باید حریم‌ها رعایت شود، به طور مثال پدر و پسری بسیار باهم رفیق هستند، با هم به فوتبال و تفریح می‌روند و باهم صحبت می‌کنند، اما پدر باید بداند که او پدر است و پسر هم باید بداند که او پسر است، بالاخره حریم ها نباید شکسته شود.

وی ادامه داد: در زندگی بر روی اصل اعتدال بسیار تاکید شده است و سیره معصومان(ع) نیز همین را نشان می‌دهد، اگر کسی آن‌قدر غرق در خانواده شد که والدینش را فراموش کرد این افراط است و یا اینکه به نظر والدینش توجه کرده و به نظر همسرش توجه نکند، این نیز تفریط است که هر دو جایز نیست.

امام جمعه فولادشهر یادآور شد: بعضی ها شِکوه می‌کنند و می‌گویند «سال‌هاست با هم زندگی کرده‌ایم، اما هنوز فکر می‌کند پسر خانه است، برای خوردن‌مان مادرش باید تصمیم بگیرد، کدام سفر را برود یا نرود مادرش باید تصمیم بگیرد، این بی ارادگی همسرم مرا زجر می دهد»؛ باید توجه داشت مراقبت در زندگی خانوادگی توسط بزرگترها عالی است، اما دخالت صحیح نیست.

سرافراز اضافه کرد: باید در جامعه به این موضوع توجه شود که بزرگترها نسبت به زندگی جوانان و نوجوانان مدیریت و نظارت داشته باشند، اما دخالت خیر؛ بزرگترها باید اجازه دهند که با راهنمایی آنها جوانان خود تصمیم بگیرند.

کد خبر 355882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.