پیشرفت ۴۲ درصدی احداث نمایشگاه بین المللی اصفهان

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان از پیشرفت ۴۲ درصدی احداث پروژه نمایشگاه بین المللی اصفهان خبر داد و گفت: برای اجرای فاز نخست پروژه نمایشگاه ۱۶۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است و برای اجرا و بهره برداری از سالن علامه مجلسی هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است

به گزارش ایمنا، شهری که یک سوم رسته های صنایع دستی جهان را در دل خود جای داده و شهرت آن در حوزه صنایع و تولید زبانزد است، تا چندی پیش از فقدان یک نمایشگاه بین المللی استاندارد و بر پایه مباحث اصولی ساختمان و فضای نمایشگاهی رنج می بُرد، اما اکنون با توجه به اجرای ابرپروژه نمایشگاه بین المللی، می توان امیدوار بود که با احداث این پروژه، صنعت اقتصاد توریسم و نمایشگاهی اصفهان متحول می‌شود.

ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهردار اصفهان در این باره به ایمنا گفت: پروژه بزرگ نمایشگاه بین المللی، با توجه به رعایت استانداردهای موجود و استفاده از سازه‌ای مدرن و متفاوت به عنوان یکی از قطب های بین‌المللی نمایشگاه های کشور به شمار می رود، بنابراین سعی شده در طراحی نمایشگاه بین المللی اصفهان تمامی امکانات و زیر ساخت‌های لازم نمایشگاه‌ها مطابق با استانداردهای جهانی پیش‌بینی شود.

وی افزود: این نماشگاه با وجود امکاناتی همچون فضای نمایشگاهی استاندارد، مسجد، رستوران‌ها، پارکینگ، فضای سبز، اتاق‌های مذاکره، سالن همایش، گمرک، پست، بانک و صرافی می تواند ماندگاری یک گردشگر در شهر اصفهان را تا چهار روز افزایش دهد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: فاز نخست پروژه شامل سالن اصلی به همراه زیرساخت‌های لازم اولیه شامل ساختمان رجیسترینگ، ساختمان الکتریکال، ساختمان مکانیکال، ساختمان اداری و پشتیبانی، فضای نمایشگاهی روباز، فضای سبز، فضای خدماتی، پیاده روها، جاده های داخلی، جاده های خارجی، سرویس های بهداشتی، ساختمان ورودی سالن اصلی، گمرک، پست، صرافی، بانک و پارکینگ روباز است؛ در فازهای بعدی پروژه نیز هشت سالن هفت هزار متری، مسجد، فودکورت ها، سالن همایش و رستوران ها دیده شده است که به مرور تکمیل خواهد شد.

مظفر به ویژگی‌های این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: در سالن علامه مجلسی به دلیل مساحت مفید نمایشگاهی حدود ۱۵ هزار متر مربعی، از سیستم اسکلت فلزی به صورت خاص و  سقف زیپ تِک و یک تکه با مساحت حدود ۲۱ هزار مترمربع استفاده شده است، در این طرح همچنین تونل های تاسیساتی نفر رو اجرا شده و در آینده برای اضافه کردن هر گونه تکنولوژی جدید در بخش آی تی، برق و مکانیک نیاز به تخریب و حفاری نیست و به همین شکل می توان از این کانالها جهت بروز کردن و یا بهره گیری از تکنولوژی روز تاسیسات از آنها استفاده کرد.

وی با اشاره به پروژه های فعال در نمایشگاه بزرگ اصفهان گفت: ۱۳ پروژه در دل طرح نمایشگاه  بزرگ اصفهان در دست اجرا است که می‌توان به تهیه و اجرای عملیات ابنیه تونل تاسیساتی داخل و خارج سالن اصلی و مخزن آب آشامیدنی و آتش نشانی،  تهیه و اجرای عملیات زیرسازی و محوطه سازی بیرونی سالن علامه مجلسی نمایشگاه بین المللی اصفهان، تهیه و اجرای عملیات ابنیه و محوطه سازی داخل سایت نمایشگاه و کارهای متفرقه مربوطه، پروژه اسکلت فلزی و پوشش سقف سالن اصلی نمایشگاه بین المللی اصفهان و پروژه تهیه و اجرای عملیات ابنیه و فونداسیون های سالن اصلی و ساختمان رجیسترینگ و تاسیسات مکانیکی و برقی مربوطه نمایشگاه بین المللی اصفهان اشاره کرد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از پیشرفت ۴۲ درصدی احداث پروژه نمایشگاه بین المللی اصفهان خبر داد و گفت: برای اجرای فاز نخست پروژه نمایشگاه ۱۶۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است و برای اجرا و بهره برداری از سالن علامه مجلسی هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

مظفر مساحت کل پروژه را ۴۷ هکتار و مساحت فاز نخست را ۱۷ هکنار عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه بر اساس چشم انداز ۲۰۰ ساله ساخته شده و عمر مفید ساختمان، ۲۰۰ سال است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از سهم نمایشگاه در اختیار شهرداری اصفهان است، افزود: این پروژه با مشارکت شهرداری اصفهان و شرکت نمایشگاهها در کمربندی شرق اصفهان، بین سازمان انرژی اتمی و پادگان شهید بهشتی ناجا در دست اجرا است.

کد خبر 355881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    2 0
    متاسفانه به معماری ونمای هیچ پروژه ای اهمیت داده نمیشه و اصرار دارید در نمای هر ساختمانی آجر بچپونید! نمای سالن علامه مجلسی آجر میخواست چیکار؟؟! سفید چش بود؟