مردم از آینده اقتصادی خود احساس خطر می کنند

کارشناس آسیب های اجتماعی گفت: نگرانی و اضطراب های حاصل از نوسانات اقتصادی باعث شده که مردم در مورد آینده اقتصادی خود احساس خطر کنند.

علی قاسمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش قیمت های اخیر در کشور، اظهار کرد: نوسانات اقتصادی و افزایش قیمت ها تاثیر مستقیم بر رفتارهای اجتماعی مردم دارد بنابراین شاهد شکل گیری رفتارهای نامعقول اقتصادی و سرمایه گذاری های نامطلوب و بدون سنجش از سوی آنها هستیم.

وی افزود: ادامه این وضعیت و نوسانات اقتصادی، باعث برهم خوردن سبک زندگی مردم می شود و تاثیرات منفی قابل ملاحظه ای بر زندگی آنها می گذارد.

قاسمی با بیان اینکه مشکلات معیشتی به افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی منجر می شود، افزود: نوسانات اقتصادی در تحصیل و امید به آینده جامعه تاثیر مستقیم دارد تا جاییکه وضعیت اقتصادی اخیر باعث از دست رفتن امید به آینده و افسردگی در مردم شده است.

وی اضافه کرد: کاهش تفریح در زندگی مردم به دلیل پایین آمدن قدرت مالی آنها بر وضعیت روحی و روانی خانوارها تاثیر بسزایی دارد.

این کارشناس آسیب های اجتماعی اضافه کرد: نزاع های اجتماعی مانند افزایش خشونت و پرخاشگری که حاصل از استرس‌های  ناشی از پایین آمدن قدرت خرید و مشکلات معیشتی مردم است رابطه مستقیم با تحولات و نوسانات اقتصادی کشور دارد.

کد خبر 355873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.