نمایندگان بحث FATF را به شهرهای خود نکشانند/به رأی اکثریت تن بدهید

امام جمعه اصفهان با اشاره به تصویب FATF در مجلس گفت: ممکن است من هم اشکالاتی در مورد عقد این قرارداد داشته باشم، اما دلیل نمی‌شود با آراء اکثریت مخالفت کنم یا حتی نمایندگان نباید اینگونه موضوعات را به شهرهای تحت پوشش خود بکشانند؛ باید توجه داشته باشیم دشمن همیشه بهانه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه نخست نماز جمعه این هفته اصفهان گفت: امام مجتبی(ع) فرمودند هر کسی عزت می‌خواهد و دوست دارد بی‌نیاز باشد باید از ذلت معصیت خدا به سمت عزت اطاعت خداوند حرکت کند، چنین شخصی هم عزت، هم ابهت و هم ثروت دارد.

امام جمعه اصفهان افزود: گفته می‌شود باید از عاشورا درس و عبرت گرفت، تفاوت میان درس و عبرت در این است که درس به معنای کارهای خوبی است که در ماجرا و داستان رخ داده است، اما عبرت اعمال غلطی است که در داستان رخ داده است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان ادامه داد: کوفیان در کربلا شرکت نکردند و پاسخ امام را به موقع ندادند یا برخی دیر رسیدند و یا برخی مانند عبیدالله بن حر جعفی از فرمان امام حسین‌(ع) جدا شدند، نکته کربلا در اینجاست که نباید از فرمان امام جامعه عقب افتاد، این همان عبرت است به معنای تجربه که کار غلط را نباید تکرار کرد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: یکی از درس‌های کربلا کسب رضایتمندی خداست؛ امام حسین(ع) مرتب در این فکر بودند که کاری خلاف رضایت خدا انجام ندهند؛ به عنوان نمونه ایشان در قتلگاه فرمودند خدایا راضی‌ام به رضای تو.

راضی بودن به رضای خدا به آدمی عزت می‌دهد

وی با بیان این که رضای خدا یکی از موارد مهمی است که برای اولیا خدا پیش می‌آید، افزود: رضایت خدا بالاترین درجه است، در روایتی آمده رضا به این معناست که در هر کاری که خداوند پیش می‌آورد خوشحال باشیم، کسی که صاحب رضا باشد به کاری که خداوند برایش مقدر کرده است اعتراضی ندارد؛ یعنی پسندد آنچه را جانان پسندد؛ البته رضای خدا بالاتر از یقین و توکل است.

امام جمعه اصفهان گفت: امام مجتبی(ع) فرموده‌اند من ضمانت می‌کنم کسی که در قلبش غیر از رضای خدا خطور نکند، هر چه از خداوند بخواهد به او می‌دهد. افزون بر آن اگر کسی غنی باشد و فقیر شود نمی‌تواند در شرایط عادی زندگی صبر داشته باشد، اما کسی که صاحب رضا باشد این دو برایش یکسان است؛ در روایات آمده است کسی که به آنچه خداوند قسمتش کرده است راضی نباشد در کار خدا دخالت کرده است؛ در واقع رضا یعنی این که خود را در اختیار خدا قرار دهیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: امام رضا(ع) در کنار قبر جدشان می‌گویند خدایا هر چه تو بخواهی بر همان رضایت دارم، همچنین خواهرشان در مقابل ابن‌زیاد می‌فرمایند «ما رأیتُ الاّ جمیلاً»؛ همین رضایت خداست که به آدمی عزت می‌دهد و سبب می‌شود انسان دستش را پیش کسی دراز نکند. البته مصایبی که بر سرمان می‌آید مصلحت خداست؛ مگر این که خود خلافی کرده باشیم.

امام جمعه اصفهان در خطبه دوم نماز جمعه گفت: یکی از مناسبت‌های هفته آینده شهادت اشرفی‌اصفهانی است که به دست منافقان به شهادت رسید برای ما از دست دادن کسانی که وجودشان برکت است جای تسلیت دارد هر چند تبریک می‌گوییم. همچنین سالروز شهادت شهید شوشتری است که به دست مزدوران در سیستان و بلوچستان به شهادت رسید. افزون بر آن  طبق روایتی هفتم صفر سالروز شهادت امام مجتبی‌(ع) است.

در رابطه با FATF باید به رأی اکثریت تن داد

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد با کشوری قرارداد ببندد باید آن را مجلس تصویب و شورای نگهبان تأیید  کند، اکنون که بحث FATF مطرح است، باید گفت شورای نگهبان آن را تأیید نکرده و رهبری هم دستوری در مورد آن نداده است؛ اما هنگامی  که شورای نگهبان و مجلس عقد قراردادی را تأیید کنند و رهبری هم حرفی نداشته باشد، ما هم نباید حرفی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در مورد تبعیت از آرا سه حالت وجود دارد؛ یا این که همه افراد جامعه به چیزی رأی داده‌اند که چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد، یا باید به آرا کمترین افراد اعتنا کرد که چنین کاری غلط است؛ اما اعتنا به آرا بیشترین درست است، اگر کسی هم رأی نداده و یا آرا بیشترین افراد را قبول نداشته باشد، نباید اعتراضی کند، چراکه نمی‌توان قانون را عوض کرد.

آیت‌الله طباطبایی در رابطه باFATF گفت: ممکن است من هم اشکالاتی در مورد عقد این قرارداد داشته باشم، اما دلیل نمی‌شود با آرا اکثریت مخالفت کنم، یا حتی نمایندگان نباید این گونه موضوعات را به شهرهای تحت پوشش خود بکشانند؛ باید توجه داشته باشیم دشمن همیشه بهانه دارد.

وی اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین به جز این که مانور مذهبی است یک مانور سیاسی هم است؛ پس کاری نکنیم که مورد پسند عقلا نباشد، چراکه مؤمن واقعی کسی است که خود را به سختی می‌اندازد تا دیگران راحت باشند.

کد خبر 355842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.