وزیر نیرو خواستار تصویب قانونی برای برخورد با پرمصرف‌ها شد

وزیر نیرو در نشستی با حضور مسئولان استان قم خواستار تصویب قانونی در مجلس برای برخورد با پرمصرف‌های آب و برق شد و نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز قول پیگیری این موضوع را داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پاون، رضا اردکانیان با بیان این که چند برابر طبقات ضعیف به طبقات متمول یارانه آب و برق پرداخت می‌کنیم، اظهار کرد: نباید از جیب اقشار فقیر و مستضعف هزینه آب استخر و  مصارف زندگی‌های مرفه افراد متمول تأمین شود.

وی با بیان این که هزینه بد مصرفی مردم در زمینه آب و برق بسیار زیاد است، تصریح کرد: این در حالی است که این هزینه‌ها به طور کامل از بیت‌المال و هزینه‌های عمومی تأمین می‌شود.

اردکانیان افزود: مصرف بیش از اندازه برای کشور هزینه زیادی خواهد داشت بنابراین باید ساز و کاری برای برخورد با مشترکان پرمصرف تدوین شود.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود، اعلام کرد: در خصوص استفاده از ظرفیت پساب، تصمیم‌گیری‌های جدیدی در مورد تفویض اختیارات به استان‌ها در دستور کار بوده که در روزهای آینده به صورت رسمی ابلاغ می‌شود.

وی با بیان این که صنعت کشور باید به استفاده از آب حاصل از تصفیه پساب متکی باشد، خاطرنشان کرد: استفاده صنعت از پساب‌های شهری به معنای اتکای این بخش به یک منبع پایدار و همیشگی است و در این صورت صنعت می‌تواند در شرایط سخت و دشوار نیز به راه توسعه خود ادامه دهد.

کد خبر 355837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.