استقلال کانون وکلا نباید به حاشیه رانده شود

رییس کمیته کارآموزی کانون وکلای دادگستری اصفهان گفت: استقلال کانون وکلای دادگستری به عنوان مهم‌ترین دستاورد صنفی ۱۱۰ سال گذشته، نباید به حاشیه رانده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مصطفی انوری‌زاده شامگاه پنجشنبه در سی و نهمین مراسم تحلیف کارآموزان کانون وکلای دادگستری اصفهان با بیان این که انصاف معانی گسترده‌ای دارد  اما حفظ کرامت انسان مقدمه‌ رعایت انصاف است، اظهار کرد: البته زندگی خوب، بهترین تسهیلات و کسب دانش و تجربه از لازم‌های زندگی یک وکیل دادگستری است اما در این مسیر هرگز نباید از صراط انصاف دور شوند و حفظ کرامت و منزلت انسانی را فراموش کنند.

‌وی ادامه داد: بسیاری از اوقات مراجعان یک وکیل مستأصل و ناآگاه از قوانین هستند بنابراین وظیفه وکیل دادگستری در این زمان کمک و راهنمایی مراجعان است حتی اگر پرونده وکالت آنان را قبول نکند.

رییس کمیته کارآموزی کانون وکلای دادگستری اصفهان راهنمایی مراجعان را جزء ذات‌کاری وکالت دادگستری دانست و افزود: همه ما باید از قانون پاسبانی و پایبندی به اجرای صحیح آن را ملکه ذهن خود کنیم.

وی تاکید کرد: یک وکیل دادگستری ابتدا باید خودش قانون را رعایت کند تا بتواند از قانون پاسبانی و در اجرای آن بکوشد چنانچه یک وکیل خود به رعایت قانون ملزم نباشد چگونه می‌تواند از قوانین پاسبانی کند.

انوری‌زاده تعمیق واژه عدالت را از موارد مطرح دیگری دانست و افزود: باید برای گسترش و عمق‌بخشی به مفهوم عدالت تلاش کنیم تا مشکلات موجود رفع شود.

وی ادامه داد: این گسترش و تعمیق در همه اقشار جامعه به‌خصوص در حیطه حقوق شهروندی باید مورد توجه قرار گیرد، بنابراین مطرح کردن حقوق شهروندی و زمینه‌سازی برای اجرای آن یکی از وظایف وکلا محسوب می‌شود.

رییس کمیته کارآموزی کانون وکلای دادگستری ادامه داد: حفظ و صیانت از دستاوردهای ۱۱۰ ساله صنفی که به تدریج برای کشور فراهم آورده شده است اهمیت فراوان دارد بنابراین نباید به سادگی از آن عبور کرد.

وی استقلال را مهم‌ترین دستاورد صنفی کانون وکلای دادگستری دانست و افزود: وکیل دادگستری به تنهایی مستقل بی‌مفهوم است، بلکه استقلال وکیل توأم و همراه استقلال کانون وکلای دادگستری معنا و مفهوم پیدا می‌کند و کارحرفه‌ای وکلا بستگی به استقلال ذکر شده دارد.

انوری‌زاده تاکید کرد: استقلال کانون وکلای دادگستری به عنوان مهم‌ترین دستاورد صنفی ۱۱۰ سال گذشته، نباید به حاشیه رانده شود.

وی افزود:حفظ وحدت و یکپارچگی وکلای دادگستری از اهمیت والایی برخوردار است و بدون این مهم نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود. بنابراین وجه مشترک همه اعضای کانون، عنوان وکیل دادگستری است و باید در حول آن با یکدیگر متحد شویم.

رییس کمیته کارآموزی کانون وکلای دادگستری افزود: حفظ حرمت قسم شما زمانی که کسوت وکالت بر تن می‌کنید حائز اهمیت است.

انوری‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر کانون وکلای دادگستری استان اصفهان ۲۵۱۶ وکیل عضو دارد که از این تعداد یک هزار و ۶۰۳ نفر مرد و ۹۱۳ نفر زن هستند.

وی خیل عظیم بانوان در صف مدافعان حق را افتخار بزرگی برای اصفهان دانست و افزود:  در این دوره ۵۲ نفر در مراسم تحلیف حضور پیدا کردند که از این تعداد ۲۸ نفر آقا و ۲۵ نفر خانم هستند؛ تعداد کارآموزان وکالت نیز در اصفهان ۲۸۵ نفر است که از این تعداد ۱۶۴ نفر مرد و ۱۲۱ نفر زن هستند.

رییس کمیته کارآموزی کانون وکلای دادگستری افزود: از ۵۴ نفر کارآموز در دوره سی و نهم ۵۱ نفر قبول شدند لذا باید از همه کسانی که در به ثمر رسیدن تلاش این کارآموزان نقش داشتند  از جمله خانواده‌ها و مسئولان کانون وکلای دادگستری بی‌نهایت تشکر کنیم.

۵۰ کارآموز به خیل جامعه قضاوت وارد شدند

همچنین رستم شیرازی، نائب رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان در این مراسم اظهار کرد: امشب در حدود ۵۰ نفر ازکارآموزان  وکالت پس از گذراندن دوره دشوار کارآموزی و پس از ادای سوگند به خیل جامعه قضاوت می‌پیوندند.

وی گفت: وکالت سختی و شیرینی، توهین و احترام را همراه خود دارد اما زمانی که تلاش برای رهایی یک انسان و احقاق حق یک جامعه به ثمر می‌نشیند لذتی فراتر از شیرینی مادیات برای وکیل دارد .

نایب رییس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان افزود: پیشکسوتان عرصه وکالت برای حفظ استقلال کانون وکلا تلاش بسیار کرده‌اند و در این راه از زمان زندگی، کار و خانواده خود مایه گذاشته‌اند.

وی ضمن تشکر از کمیسیون کارآموزی جدید همینطور هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان چهار محال و بختیاری و همه تلاش‌گران این عرصه، خطاب به کارآموزان وکالت گفت: قدردان آنانی باشید که برای رشد و شکوفایی شما تلاش کردند و با همه توان خود در عرصه وکالت و برای کانون وکلا زحمت بکشید.

وی ابراز امیدواری کرد: مشکلات کانون وکلا از جمله مسئله استقلال و مشکلات اداری و موانع صنفی و اجتماعی این شغل به زودی رفع شود.

کد خبر 355831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.