لیموشیرین؛ سم‌زدای طبیعی بدن

لیمو شیرین، یکی از میوه‌های پرخاصیت است که بدن افراد را از سموم پاک کرده، قدرت ایمنی آن‌ها را افزایش داده و به کاهش وزن کمک می‌کند.

به گزارش ایمنا، این عضو خانواده مرکبات، دارای ویتامین c بالایی است و بدن افراد را در برابر سرماخوردگی و آنفلوآنزا که بیماری‌های فصل سرما هستند، ایمن می‌کند. از دیگر ویژگی‌های لیمو شیرین این است که کلسترول خون را پایین آورده و فشار خون افراد را کنترل می‌کند. جالب است بدانید که اسید فولیک موجود در لیمو شیرین برای مبتلایان به کم خونی، به ویژه کم خونی‌های ناشی از اسید فولیک مفید است. این میوه جادویی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان زیاد در جلوگیری از تصلب شرائین و بیماری‌های قلبی عروقی نیز مفید است.

نقش لیموشیرین در پیشگیری از بیماری‌های معده

لیمو شیرین دارای مقدار زیادی "فلاونویید" است که ترشح شیره گوارشی را افزایش داده و باعث تحریک دستگاه گوارش می‌شود. این میوه با خنثی کردن شیره‌های گوارشی اسیدی که توسط معده تولید می‌شود، به گوارش غذاها کمک کرده و سموم بدن را دفع می‌کند. همچنین ترکیبات موجود در لیموشیرین برای حرکت دودی روده مفید است و به کنترل اسهال، تهوع و استفراغ کمک می‌کند. از دیگر اثرات شگفت انگیز آن جلوگیری از تخمیر غذا در معده و پیشگیری از نفخ معده است.

لیمو شیرین و رفع  مشکلات تنفسی

جالب است بدانید روغنی که از لیموشیرین گرفته می‌شود، ضد احتقان بوده و  برای مشکلات تنفسی مفید است. معمولا از لیمو شیرین در تولید اسپری‌های تنفسی و بخورها استفاده می‌شود. همچنین به دلیل اینکه لیموشیرین دارای ویتامین C است در کاهش بروز حساسیت نقش موثری دارد.

لیمو شیرین  و شفاف شدن رنگ پوست

لیموشیرین به دلیل داشتن ویتامین C بالا و بوی مطبوع آن در بسیاری از محصولات مراقبتی پوست و مکمل‌های دارویی نظیر درمان پوست زبر و خشن، مرطوب کردن پوست، بهبود رنگ پوست و ... به کار می‌رود. بنابراین اگر می خواهید پوست سالم و شفافی داشته باشید، مصرف لیموشیرین را فراموش نکنید.

نقش لیموشیرین در رفع اختلالات ادراری

از آنجا که حجم زیادی از لیمو شیرین را آب تشکیل می‌دهد، این میوه خاصیت ادرار آور و ملین دارد و آب فراوان موجود در آن باعث کاهش تب و دمای بدن به ویژه هنگام سرماخوردگی می‌شود. علاوه بر این لیموشیرین دارای پتاسیم است که کلیه‌ها و مثانه را از سموم پاک کرده و نقش موثری در کاهش عفونت‌های مثانه  و از بین بردن آن‌ها دارد.

کاهش یبوست با مصرف لیموشیرین

فلاونوئیدهایی نظیر "لیمومین گلوکوزید" که در لیمو شیرین وجود دارد، خواص ضد سرطانی، آنتی اکسیدانی و آنتی‌بیوتیک داشته و  در درمان زخم‌های دهانی و گوارشی مفید است. همچنین اسیدهای موجود در لیمو شیرین، باعث دفع  سموم از روده‌ها شده و فیبر رژیمی که در این میوه پرخاصیت وجود دارد، باعث می‌شود مصرف آن برای مبتلایان به یبوست، مانند یک مسهل عمل کند. به افرادی که مشکل یبوست دارند توصیه می‌شود آب لیموشیرین را همراه با مقداری نمک مصرف کنند.

کد خبر 355830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.