کوهنوردان اصفهانی مظلوم واقع شده‌اند

دبیر هئیت کوهنوردی استان اصفهان گفت: ورزشکاران ما همه هزینه‌هایشان را خودشان تقبل می‌کنند و هیچ ارگان و سازمانی از این بچه‌ها حمایت نمی‌کند.

امین دهقان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با فعالیت‌های هیئت کوهنوردی اصفهان اظهار کرد: کوهنوردی اصفهان با بیش از ۲۰۰ هزار ورزشکار و ۲۸ باشگاه رسمی ثبت شده یکی ازجذاب‌ترین و بزرگترین رشته‌های ورزشی در استان است. افتخارات زیادی در سال‌های اخیر برای هیئت کوهنوردی رقم خورده که می‌توان به کسب مدال طلای محمدرضا صفدریان، مدال نقره سیدعماد حسینی در مسابقات جهانی یخنوردی، صعود برون‌مرزی مسعود پورمیدانی و خانم جانباز به قله لِنین و دریافت کلنگ طلایی فدراسیون کوهنوردی توسط میلاد ریاضیات و سینا حیدری اشاره کرد.

وی افزود: در سال  ۲۰۱۸ تیم کوهنوردی استان اصفهان به قله ۷ هزار و ۱۳۴ متری لِنین (ابن سینا) صعود کردند که این افتخار بزرگی برای کوهنوردان اصفهانی بود چرا که اولین ایرانیان صعود کننده به این قله بودند. حدود دو هفته پیش هم هجدهمین ‌دوره‌ مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی کشور در تهران برگزار شد که دختران و پسران اصفهانی توانستند ۵ مدال بدست آورند و به اردوی تیم ملی دعوت شوند.

دبیر هیئت کوهنوردی استان اصفهان تصریح کرد: با هدف استعدادیابی سالن تخصصی شهید چمران را در تابستان آماده کردیم و بچه‌های ۵ تا ۱۲ سال را زیر نظر مربی‌های رسمی فدراسیون آموزش دادیم که از آن‌ها برای مسابقات المپیاد استعدادهای برتر استفاده کنیم.

دهقان  با بیان این که ۱۱۰ مربی رسمی فدراسیون در اصفهان فعالیت می‌کنند خاطر نشان کرد: این مربی‌ها در شاخه‌های مختلف سنگ‌نوردی، یخ‌نوردی، کوهنوردی و... مسئولیت آموزش دارند. همچنین از سال ۹۵ به بعد گروه‌ها، مجاز به اجرای برنامه نیستند و فقط در قالب باشگاه‌های رسمی که مجوز از وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کوهنوردی دارند می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

وی ادامه داد: این نکته را به کوهنوردان و مردم اصفهان باید متذکر بشوم که برای جلوگیری از هر گونه حادثه و مشکلات احتمالی فقط در قالب باشگاه‌هایی که مجوز دارند فعالیت کنند. این باشگاه‌ها از فیلترهای تأییدی مشخص رد شده‌اند که  تمام برنامه‌هایشان بیمه می‌شود و دارای مربی‌های رسمی هستند. یک سری گروه‌ها یا اکیپ‌های دوستانه هستند که مجوز برای فعالیت ندارند و هر گونه حادثه‌ای برای شخص پیش بیاید خود فرد مقصر است. ۲۸ باشگاه مجاز در اصفهان داریم که اسامی باشگاه‌ها در سایت و کانال هیئت  کوهنوردی اصفهان درج شده است.

دبیر هیئت کوهنوردی استان اصفهان با اشاره به این که قهرمانان کوهنوردی مظلوم واقع شدند و اسپانسری ندارند تأکید کرد: من به عنوان دبیر هیئت کوهنوردی از مسئولین خواهش می‌کنم اگر بخش‌های مختلف اصفهان مانند صنعت می‌توانند ورزشکاران کوهنوردی را از نظر مالی حمایت کنند جلو بیایند تا برای برند خود هم تبلیغ کنند. ورزشکاران ما همه هزینه‌هایشان را خودشان تقبل می‌کنند و هیچ ارگان و سازمانی از این بچه‌ها حمایت نمی‌کند.

دهقان اضافه کرد: هیئت کوهنوردی در امور خیر مثل دیدار از پیشکسوتان و سالمندان، کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه و کمک به آسیب‌دیدگان حادثه دنا نقش داشته است. فدراسیون اعتبار هزینه‌ای بسیار جزئی به ما می‌دهد که با آن می‌توان فقط پول بخش‌های اداری مسابقات را پرداخت کرد و امیدوار هستم مسئولین همت کنند تا به این عزیزان بیشتر توجه شود.

کد خبر 355788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    3 0
    از ماست که بر ماست وقتی هیات کوهنوردی پیشکسوتات و زحمت کشان این رشته رو کلا فراموش میکنه وقتی صعود های بزرگی که شخصی و انفرادی انجام میشه رو نادیده میگیره و فقط صعود اونایی که به فدراسیون مرتبط هستند رو فقط منعکس میکنه و بزرگ نمایی میکنه نباید هم از بقیه انتظاری داشت
  • اکبری IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    3 0
    یه چیز جالب ''کوهنورد اصفهانی '' رو در گوگل سرچ بفرمایید ، کلا اسم دو سه نفر خاص پیدا میشه فکر کنم قابل تفکره
  • اسدی IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
    2 0
    یکی از منفعل ترین هیات های کوهنوردی هیات استان اصفهانه
    • مینا IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      0 1
      واقعا گل گفتی
  • مینا IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    0 0
    نه بابا هیات کوهنوردی اصفهان خیلیم عالیه فقط خسته هستند خسته....
  • کیا IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    0 0
    اگه کوهنوردهای اصفهانی مظلوم هستند خوب کم کاری از خودتونه برادر من دنبال نقصر نگرد خودت براشون چکار کردی ؟؟؟
  • مجیدی IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    0 0
    آخرش رو خوب اومدیا فقط پول بخش اداری .... داداش یخوردشم برای بقیه کارها بمونه بد نیست