متولیان امور فرهنگ و هنر  باید به مشکلات اجتماعی رسیدگی کنند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید بدانیم که چگونه از پتانسیل مؤسسات فرهنگی در پیشبرد اهداف و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی محمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، صبح امروز _پنجشنبه ۱۹ مهرماه_ در نشست هم‌اندیشی نقش و جایگاه مؤسسات فرهنگی و هنری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: متأسفانه آسیب‌های اجتماعی گریبان جامعه را گرفته و دغدغه‌ مسئولان به خصوص رهبر معظم و مردم شده است.

وی با اشاره به این که مسئولان نباید این مسئله را نادیده بگیرند، ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم خانواده‌های متدین از آسیب‌های اجتماعی دور هستند و فقط خانواده‌های بی بند و بار درگیر آسیب‌های اجتماعی می‌شوند چرا که آسیب‌های اجتماعی می‌تواند گریبان‌گیر تمام خانواده‌ها شود.

 محمدی اضافه کرد: شورای اجتماعی در وزارت ارشاد به ریاست خانم داداندیش تشکیل شد در این شورا اولویت ما بررسی و رفع آسیب‌های اجتماعی است ولی در کنار آن به موارد دیگر نیز می پردازیم؛ کمیته‌های تخصصی، فرهنگی و هنری، سینمایی این شورا تأسیس شد تا از پتانسیل وزارت فرهنگ و ارشاد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهره ببریم.

وی با بیان این که متولیان امور فرهنگ و هنر  باید به مشکلات اجتماعی رسیدگی کنند، ادامه داد: مؤسسات فرهنگی و هنری بازوهای وزارت فرهنگ و ارشاد هستند و چیزی حدود ۵۵ هزار مؤسسه فرهنگی و هنری زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد فعالیت می‌کنند.

مشاور فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید بدانیم که چگونه از پتانسیل مؤسسات فرهنگی در پیشبرد اهداف و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم. گاهی آیین نامه‌ها دست و پا گیر است. با موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد موضوعاتی در سامانه حوزه فرهنگ و ارشاد در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تعریف کرده‌ایم و از فعالانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند استقبال کرده و با آن‌ها مساعدت می‌کنیم.

محمدی با بیان این که مؤسسات آموزشی به سامانه وارد شوند و موضوعاتی که در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بارگذاری کرده‌ایم ببینند و این موضوعات را افزایش دهند، گفت: با راه‌اندازی سامانه بسیاری از کارها آسان شده است و مؤسسات نیز برای گرفتن مجوز می‌توانند از طریق سامانه اقدام کنند.

کد خبر 355767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.